Informatie gezocht

Wie kent deze kunstenaar?

Gepost door PAHartog 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent deze kunstenaar?

    13 april 2019 12:09
    Beste kunstliefhebbers,
    Ik heb 2 prenten die zijn gesigneerd met R. Kramer. De prenten tonen kinderen, op het strand en aan de kade; beide zijn 15 x 23 cm groot.
    Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar en over de mogelijke waarde?
    Groet,
    Peter
  • Re: Wie kent deze kunstenaar?

    13 april 2019 17:04
    Het origineel is gemaakt door Ethel Parkinson. Mogelijk heeft iemand de originele handtekening van het werk verwijderd en de naam R Kramer er ipv op gezet. Misschien was het eenvoudiger te verkopen in bv Nederland als er een Nederlandse naam onder stond ipv Ethel Parkinson.
  • Re: Wie kent deze kunstenaar?

    13 april 2019 17:29
    Dank voor uw bericht!
    Als ik naar de beeltenissen kijk, lijkt het wel nageschiderd.
    Zou R. Kramer het origineel kunnen zijn?
  • Re: Wie kent deze kunstenaar?

    13 april 2019 18:20
    Alles is mogelijk maar zoals u misschien zelf al had geconstateerd is er van een R Kramer niets op internet te vinden en van Ethel Parkinson een heleboel. De twee afbeelding die ik heb geplaatst zijn van ansichtkaarten uit de jaren 10 van de vorige eeuw en die zijn in de druk ondertekend met Ethel Parkinson die dit soort onderwerpen nog tientallen keren op verschillende manieren heeft gemaakt.
    Wat u zou kunnen doen is uw werken uit de lijst halen en kijken (met een vergrootglas) op de plek waar Ethel Parkinson handtekening zou moeten staan of daar iets is te zien van verstoring in de prent.

    Hierbij nog een korte bio in het Engels:
    Ethel Parkinson (1868–1957) painter and illustrator. Born Mary Ethel Parkinson in Hull. Around 1880 her family moved to Greenwich and soon after she began to work for Faulkner. She was particularly fond of illustrating Dutch children and was responsible for illustrating very many children’s books and lots of postcards for Faulkner.


    Ik heb me ook afgevraagd of R Kramer misschien iets met Rie Cramer heeft te doen omdat die ongeveer dezelfde onderwerpen schilderde en haar werk was in het buitenland (en in Nederland) erg gewild. Zoals ik al schreef: misschien een verkooptruc
  • Re: Wie kent deze kunstenaar?

    13 april 2019 18:29
    Duidelijk. Erg bedankt voor alle info.
    Met vriendelijke groet,
    Peter

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.