Informatie gezocht

Tekening

Gepost door Frankdeneerste 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Tekening

    11 juli 2019 08:59
    Allen, heeft iemand een idee welke E. Koster dit tekende ? Het zou om een zwartkrijttekening gaan, gemaakt in 1892, zicht op Haarlem.
    Op de achterkant staat vermeld E. Koster.
    Het leuke werkje is 40x18 cm, het is vuil en heeft vlekken.
    Iemand een idee van de waarde ? Hartelijk dank.
  • Re: Tekening

    11 juli 2019 10:06
    Ik denk dat het zijn geboorte en sterfdag is.

    E Koster 1817-1892
  • Re: Tekening

    11 juli 2019 10:08
    Everhardus Koster (Den Haag 1817 - Dordrecht 1892) was een Nederlandsekunstschilder.

    Koster studeerde onder B.J. van Hove aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunstenin Den Haag. Later studeerde hij aan het Städelsches Kunstinstitut in Frankfurt am Main. Na zijn studie werkte hij vanuit Amsterdam, waar hij in 1852 lid werd van de Koninklijke Academie. Tussen 1858 en 1879 was hij directeur van het Paviljoen in Haarlem. Daarna werkte hij in Den Haag en in Dordrecht, waar hij in 1892 overleed.

    Koster staat bekend om zijn strand-, zee- en riviergezichten, maar schilderde ook stadsgezichten. Zijn stijl zat tussen de Romantiek en de Haagse school in. Zijn werk wordt onder andere tentoongesteld in het Amsterdamse Rijksmuseum, het Frans Halsmuseum in Haarlem en het Maritiem Museum in Rotterdam.

    Maar dat wil niet zeggen dat het van hem is als het er achterop staat
  • Re: Tekening

    11 juli 2019 10:13
    Ik zie op internet wel hoge veilingprijzen op de naam: Everhardus Koster 1817 - 1892
  • Re: Tekening

    11 juli 2019 13:20
    Ik voeg nog een foto bij van een vermelding die er achter op gekleefd is.
    Het zou dus getekend en gedateerd zijn maar daar moet ik dan de lijst voor vrijmaken.
    Ik heb die Everhardus Koster nagezocht en dat zal inderdaad wel kloppen.
    Zoals al gezegd is de tekening vuil en met vlekken dus de waarde waarschijnlijk navenant.
    HALLO hartelijk dank voor je hulp.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.