Informatie gezocht

Onbekende handtekening

Gepost door RobertVught 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Onbekende handtekening

    13 augustus 2019 10:26
    Hallo,

    Wie herkent de handtekening of het schilderij?
    Het schilderij is al minstens 100-150 jaar in familie bezit maar niemand kan zeggen hoe het precies is verworven of enige achtergrond informatie erover geven. De enige informatie die ik heb is dat familie van wie het is geërfd uit Amsterdam komt. In de handtekening is de enige echt duidelijke letter de K voor mij.
    Vg, robert



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/08/2019 10:35 door RobertVught.
  • Re: Onbekende handtekening

    15 augustus 2019 10:52
    Zal nog wat extra foto’s uploaden. Het is lastig om de handtekening er goed op te krijgen. Met het blote oog is het al lastig te zien.
  • Re: Onbekende handtekening

    15 augustus 2019 11:05
    Hopelijk is het beter zichtbaar.
    Na wat navraag en zoekwerk is het mogelijk door een Duitse kunstschilder gemaakt.
    Een expert heeft eens beoordeeld dat het waarschijnlijk een 17e of 18e eeuws schilderij van een Duitse kunstenaar betrof.
  • Re: Onbekende handtekening

    15 augustus 2019 21:49
    Het eerste gedeelte lees ik als Brand, en dat is een Duitse voornaam.
    Dus Brand .....
    Kagel....
    Een gok natuurlijk.
  • Re: Onbekende handtekening

    19 augustus 2019 16:10
    Tja, het is een zittende evangelist, maar welke is van zo'n slechte foto niet te bepalen. Dat geldt voor de juiste lezing van de signatuur overigens ook. Het lettertype, hoe die naam ook moge luiden, sluit ontstaan vóór 1850 uit. Het is dus vermoedelijk een kopie, waarschijnlijk naar een schilder uit de school van Rembrandt.

    Of de eerste naam de voornaam is, valt bij Duitse signaturen lang niet altijd niet te zeggen. En een derde woord is veelal de woonplaats van de kunstenaar.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.