Informatie gezocht

wie herkent deze signatuur?

Gepost door jhmpeeters 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • wie herkent deze signatuur?

    15 september 2019 12:50
    Dit olieverfschilderij op linnen is gesigneerd en getiteld ARLES. De verf is pasteus opgezet met schildersmes en brede kwast (vooral de muren), sommige delen dun geschilderd (de blauwe lucht bijv.). De begroeiing op muren is vet met het penseel aangebracht.
    Op de spielatten staan stempels van D. Carlier Kruiskade 13 15 Rotterdam (ik weet dat dit familiebedrijf sinds 1902 schildersbenodigdheden verkocht, en ik meen rond 1942 naar een ander adres is verhuisd). Op het frame is tevens een etiket aanwezig van Kunsthandel Gebroeders Koch met twee adressen (Rotterdam Noordblaak 23 en Den Haag Hoogstraat 7).
    Ik ga er dan ook vanuit dat dit schilderij vroeg 20e eeuws is, maar ik kan de signatuur niet ontcijferen. Iemand anders wel? (jaren geleden geprobeerd bij kunsthandel Koch, maar nooit wat teruggehoord).
  • Re: wie herkent deze signatuur?

    15 september 2019 14:27
    Het is een mooi schilderij. Ik heb de signatuur uitvergroot, maar vrees dat ik er met deze geringe scherpte niet uit kom. De letters zijn te moeilijk te onderscheiden. Zelfs de eerste hoofdletter kan bij deze vaagheid al van alles zijn.
  • Re: wie herkent deze signatuur?

    15 september 2019 15:36
    Ik heb even een nieuwe foto gemaakt van de signatuur, maar helaas is mij camera van belabberde kwaliteit. Ik heb tevens een in Photoshop bewerkte foto (de kleuren staan veraf van de werkelijkheid). Het punt is dat de letters in de signatuur erg 'hakig' overkomen. De laatste letter lijkt mij een s (vergelijk de s in Arles). Of de hoofdletter aan het begin uit één of twee letters bestaat vind ik moeilijk te zien. Je zou dan denken aan een W, maar misschien is het wel een I en een S?
  • Re: wie herkent deze signatuur?

    03 oktober 2019 08:14
    Christiaan Snijders 1881-1943 zijn franse uitje
    succes
  • Re: wie herkent deze signatuur?

    03 oktober 2019 08:51
    Inderdaad, dit is de signatuur. Veel dank!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.