Informatie gezocht

Schilderij

Gepost door Josebeek 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Schilderij

    20 oktober 2019 23:23
    Wie kent de schilder van dit schilderij? Wie weet wat de waarde is van dit schilderij?
  • Re: Schilderij

    21 oktober 2019 08:58
    Tja, er staat maar één H.Hendiks in de boeken, die woonde in Eindhoven en er is verder niets van hem bekend. Iemand anders heeft (later, denk ik) een ennetje voor die naam gezet wat 'naar' betekent oftewel 'nageschilderd van'. Het is een mooi schilderij met een (indertijd) dure lijst. Maar de huidige veilingwaarde zal rond de 100 euro liggen, tenzij de precieze locatie van dit landschap bekend is.
  • Re: Schilderij

    21 oktober 2019 09:05
    Bedankt voor je reactie,
    Wat mij opvalt is dat u de naam Hendiks noemt en ik Hermans lees op het schilderij. Is dit een typefout of gaat het toch over een andere schilder?
  • Re: Schilderij

    21 oktober 2019 09:48
    Verdraaid, je hebt gelijk. Er zat een koffiepauze tussen :). Maar ik bedoelde inderdaad Hermans en wel deze:

    [rkd.nl]

    De rest van mijn commentaar klopt gewoon, hoor, sorry voor de rare fout. Artprice vermeldt ook geen H.Hermans.

    Zou Eindhoven kunnen kloppen?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2019 09:52 door sytze.
  • Re: Schilderij

    21 oktober 2019 10:05
    Oké, dank je wel. Het is een schilderij wat nog bij mijn oma vandaan komt. Zij heeft op verschillende plaatsen gewoond maar niet in de omgeving van Eindhoven. Voornamelijk in de provincie Groningen. Het is dus wel heel oud maar heeft dus weinig waarde als ik het goed begrijp. Of ik moet zien te achterhalen waar de precieze locatie van het landschap is. Enig idee of ik daarachter kan komen?
  • Re: Schilderij

    21 oktober 2019 10:20
    Nee, dat gaat heel moeilijk worden. Zo'n stenen bruggetje met wat ornamentiek midden in het landschap duidt natuurlijk op een landgoed. Meer kan ik er niet over zeggen. Het blijft vreemd dat iemand een ennetje voor de naam van een onbekende schilder heeft gezet. Doorgaans staan die ennetjes op nageschilderd werk voor de namen van beroemdheden als Apol, Mesdag, Leickert.
  • Re: Schilderij

    21 oktober 2019 11:28
    hierbij wat voorbeelden
    zelf denk ik dat de schilder een poging naar Apol deed..

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.