Informatie gezocht

Schilderij Paleis op De Dam

Gepost door marlou12345678 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderij Paleis op De Dam

    04 november 2019 18:01
    Hi! Ik heb een vraagje. Ik ben een paar weken geleden met mijn klas naar Het Paleis op De Dam in Amsterdam geweest en heb daar een foto gemaakt van het in de bijlage bijgevoegde schilderij. Ik weet dat dit schilderij hangt in de zaal van de commissarissen van kleine zaken, maar wie er zijn afgebeeld, wie het heeft geschilderd, hoe het schilderij heet en verdere algemene informatie over het schilderij ontbreekt aan mij. Zou iemand mij er iets meer over kunnen vertellen? Heel erg bedankt alvast!
  • Re: Schilderij Paleis op De Dam

    04 november 2019 21:21
    Deze 3 dames, geschilderd door Louis, ook wel genoemd Lancelot Volders zijn de moeder van stadhouder Willem IV bijgenaamd 'Marijke-Meu' en haar drie zussen. Zij was toen als weduwe van Johan Willem Friso de regentes van ons land. De volle meisjesnamen van de dames waren: Maria Louise van Hessen-Kassel (1688–1765), Sophie Charlotte van Hessen-Kassel (1678–1749) en Wilhelmine Charlotte van Hessen-Kassel (1695–1722).

    Hier lees je waardoor deze Duitse prinses voor Nederland zo belangrijk werd:

    [nl.wikipedia.org]

    [commons.wikimedia.org]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/11/2019 21:25 door Hart.
  • Re: Schilderij Paleis op De Dam

    05 november 2019 14:17
    Ik bedoelde natuurlijk Marijke-Meu en haar TWEE zussen, sorry :)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.