Informatie gezocht

Tryptiek

Gepost door Frankdeneerste 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Tryptiek

    05 november 2019 10:01
    Allen,
    dit dingetje komt binnenkort te koop.
    Het zou 16de eeuws zijn , olie op paneel, 3delig, een tryptiek genoemd. ( Al heb ik altijd gedacht dat een tryptiek geschrankd kon gezet/gehangen worden.)
    Het werk zelf meet 48 x 61 cm, er zijn eerder kleine restauraties uitgevoerd.
    De gotische kader is beschadigd....

    Hoeveel mag ik er voor geven? Hart ? Sytze? Anderen ?
    (Er komen veilingskosten op)
  • Re: Tryptiek

    05 november 2019 15:28
    Tryptiek met een Y zou heel wat anders betekenen. Dit zou een triptiek moeten zijn als het een drieluik was, maar dat is het niet. Het zijn drie aaneengeschakelde panelen uit een serie van 14 kruisstaties die ooit beide zijmuren van een kerk hebben gesierd. Of ze oeroud en waardevol zijn, is met deze resolutie niet te beoordelen.

    De kader is niet gotisch maar neogotisch, dus 19e eeuws.
  • Re: Triptiek

    05 november 2019 16:24
    Idd triptiek. ...Dat is al heel wat, hartelijk dank, voor de uitleg.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/11/2019 16:25 door Frankdeneerste.
  • Re: Triptiek

    06 november 2019 10:01
    De voorstellingen zijn inderdaad van kwaliteit. En lijken, ook qua pigmenten, inderdaad 16e eeuws. Maar de achterkant toont een vlakverdeling die niet met de voorkant overeen lijkt te komen. Dat is vreemd en maakt een oordeel op afstand extra moeilijk. Indien echt, hangt de waarde ook af van de praktische mogelijkheid ze te scheiden. Een biedadvies is daarom via de monitor echt teveel gevraagd. Want zelfs als je het onder de 2000 euro zou scoren, kan het om allerlei redenen toch een miskoop blijken te zijn. Happens all the time.
  • Re: Triptiek

    06 november 2019 11:32
    Alweer dikke merci ook Hart. Ik denk nu ook wel, zoals Scholte het zei, dat het aaneengevoegde panelen van een kruisweg zijn. Ik denk dat ik best ter plaatse ga kijken, maar het probleem is dat ik er te weinig van ken.
    Wat ik ook niet snap, is dat de 3 panelen niet even breed lijken te zijn, en dat zou je toch kunnen verwachten als ze uit dezelfde kruisweg komen, of heb ik dat mis ?
    De schatting is 5000-7000, dat is een mooie som, ik zou dan natuurlijk echt spul willen voor dat geld.
    Hoe kom ik dat aan de weet ? Is er iemand van jullie in te huren , me advies te geven of zo ? ☺ . Of kan ik , als ik ter plaatse ben, iemand bellen of zo ?
    Ik vind de kleuren en details prachtig.
    En ik had er ook al aan gedacht de panelen te scheiden en apart op te hangen.
    Danke allemaal voor het meedenken.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.