Informatie gezocht

Wie kent deze schilder

Gepost door BetsyBoekee 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent deze schilder

    03 december 2019 17:08
    Dit kleine schilderijtje hebben we heel lang geleden gevonden in ons ouderlijk huis. Het is olieverf op een houten paneeltje Ik vind het prachtig romantisch en doet me een beetje denken aan de Haagse School stijl. Maar ik heb geen idee wanneer, waar en door wie het gemaakt is. Er staat wel een signatuur rechtsonder, maar ik kan hier niets over vinden.
    Misschien weet iemand van u het wel?
    Iedere aanwijzing is welkom.
    Vriendelijke groeten, Betsy Boekee
  • Re: Wie kent deze schilder

    04 december 2019 19:20
    Pffff... wat een moeilijke signatuur, ik kom er niet uit. Maar het schilderijtje is prachtig!
  • Re: Wie kent deze schilder

    06 december 2019 18:06
    Ja inderdaad moeilijk te ontcijferen. Ik kwam nooit verder dan: JMH Koting, JMH Kati met jaartal of nummer.
    Nu heb ik net op internet een aquarelletje gevonden van JM ten Kate waarvan de achtergrond wel verdacht veel op mijn schilderijtje lijkt. Dus misschien is mijn schilderijtje wel een kopie van deze aquarel. De signaturen zijn niet exact hetzelfde...
  • Re: Wie kent deze schilder

    06 december 2019 19:39
    Verdraaid, ik denk dat je helemaal gelijk hebt!
  • Re: Wie kent deze schilder

    07 december 2019 17:54
    Maar ja... nog steeds niet duidelijkwie de echte schilder is. Of zou het JM ten Kate zijn?
  • Re: Wie kent deze schilder

    07 december 2019 19:57
    Nee, het is niet JM. Je had het precies bij het goede eind. Het is de signatuur van Johan Mari Henri KATE TEN (1831-1910) die doorgaans Mari ten Kate wordt genoemd. Die maakte ook andere schilderijen van wat on-nederlands formaat met wat extra breedte. Wat zijn de maten van het werkje zonder lijst? Dan kan ik op Artprice nazien of hij vergelijkbaar werk gemaakt heeft.

    [rkd.nl]
  • Re: Wie kent deze schilder

    08 december 2019 08:36
    Dat is zo leuk om te weten. Bedankt voor deze informatie.
    De maten zijn 37.8 x 12.5 cm

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.