Informatie gezocht

wie is de schilder van dit stilleven

Gepost door Sparnaaij 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • wie is de schilder van dit stilleven

    07 december 2019 13:03
    Jaren heeft dit schilderij bij mijn ouders gehangen, daarna 20 jaar op zolder gestaan. Nu wil ik het schilderijtje, op houten paneel, vervangen door een spiegel of een foto op dibond. Voor sommigen waarschijnlijk heiligschennis, maar het kan heel leuk zijn. Toch zijn we nieuwsgierig naar de schilder van het paneeltje. Wij komen niet verder dan Willy eikel....
    Als ik goed kijk lijkt het zelfs op een soort van hardboard geschilderd.



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/12/2019 13:11 door Sparnaaij.
  • Re: wie is de schilder van dit stilleven

    07 december 2019 13:27
    Ik denk dat er 'Willy Elkerbout' staat. Die naam komt op het web voor als signatuur op een tulpenstilleven. Maar de artistieke kwaliteit doet vermoeden dat er niet veel meer over te vinden zal zijn.
  • Re: wie is de schilder van dit stilleven

    07 december 2019 15:55
    Ik heb nog dit over haar gevonden:

    [www.genealogieonline.nl]

    Ze is dus in 1915 geboren en in 1943 getrouwd met Adriaan Kikkert. Maar de grote kunstdatabases kennen haar niet. Haar man de schilder Ad Kikkert staat wel te boek:
    [rkd.nl]

    en samen komen ze in een krantenartikel voor:
    [krantenbankzeeland.nl]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/12/2019 16:19 door Hart.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.