Informatie gezocht

Zweedse houtsnede - Paravan - Evert Lundström - 1952

Gepost door Tomjan88 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Zweedse houtsnede - Paravan - Evert Lundström - 1952

    11 december 2019 19:58
    Goedenavond,

    In mijn bezit heb ik een werk van de Zweedse dichter Evert Lundström uit 1952. Het is getiteld "Leende handlare" en is uitgegeven onder de serie "Paravan". Van wat ik heb kunnen vinden was dit een gelimiteerd blad waarbij auteurs samenwerkten met kunstenaars. Dit is de eerste uit de serie met een oplage van 300 exemplaren.

    Waar ik benieuwd naar ben is de houtsnede die ik voorin heb gevonden. Gelet op de oplage zal deze bij het blad horen. Echter heb ik de kunstenaar niet kunnen identificeren.
    Is er iemand die hier iets van kan maken?
  • Re: Zweedse houtsnede - Paravan - Evert Lundström - 1952

    11 december 2019 19:59
    En nog even wat extra foto's van het boek.
  • Re: Zweedse houtsnede - Paravan - Evert Lundström - 1952

    12 december 2019 08:08
    Op internet staat dat dit boekje 2 illustraties bevat van Terence Florell. De handtekening onder de houtsnede komt daar niet mee overeen. De vraag is of deze houtsnede bij dit boekje hoort. Zijn de andere deeltjes van Paravan ook in een oplage van 300?
  • Re: Zweedse houtsnede - Paravan - Evert Lundström - 1952

    12 december 2019 10:15
    Goedemorgen.

    Klopt ja. Ik had ook gelezen dat de illustrator ene Florell moest zijn. Echter, na wat zoekwerk heb ik een foto van de cover gevonden en die komt niet overeen met mijn editie. Zie bijlage. Na nog wat van de tekst door de vertaler van Google gehaald te hebben lijkt mijn boekje ook nog andere auteurs te hebben. Maar goed, daar ga ik nog mee verder.

    Ik heb ook nog wat combinaties van de gesigneerde naam uitgeprobeerd. Uiteindelijk heb ik de kunstenaar gevonden denk ik. Volgens mij is het "Janus Jahn"

    M.v.g. Tom

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.