Informatie gezocht

Escher Vissen en Schubben

Gepost door Don-kunst 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Escher Vissen en Schubben

    08 januari 2020 13:49
    Sinds kort ben ik in het bezit van het werk "Vissen en Schubben" van Escher. Nu kan ik niet veel vinden over het werk. Het is een editie van honderd drukken en is gesigneerd met de initialen van Escher.
    Kan iemand mij meer vertellen over het werk. Wat voor editie dit is en wat de eventuele waarde is van het werk. De grootte van de voorstelling is 15X15 cm.

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    Gr. Don
  • Re: Escher Vissen en Schubben

    08 januari 2020 17:35
    Vreemd. Deze titel en voorstelling horen bij een houtsnede uit 1959 die flink groter is. Dit is een ets. De signatuur en het handschrift zijn precies die van Escher, maar lijken recenter dan 1972 toen hij stierf. Escher heeft ook etsen gemaakt, maar niet veel. Ik vertrouw het niet, het lijkt me een roofdruk. De houtsnede is één keer geveild en bracht toen 9000 gulden + opgeld op.
  • Re: Escher Vissen en Schubben

    09 januari 2020 13:25
    Hart Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Vreemd. Deze titel en voorstelling horen bij een
    > houtsnede uit 1959 die flink groter is. Dit is een
    > ets. De signatuur en het handschrift zijn precies
    > die van Escher, maar lijken recenter dan 1972 toen
    > hij stierf. Escher heeft ook etsen gemaakt, maar
    > niet veel. Ik vertrouw het niet, het lijkt me een
    > roofdruk. De houtsnede is één keer geveild en
    > bracht toen 9000 gulden + opgeld op.


    Dank je wel voor je informatie. Het is inderdaad apart. Signatuur klopt volgens mij ook. Er moeten toch meer van deze drukken in omloop zijn lijkt me. Misschien is het een reeks geweest voor een bepaalde gelegenheid? Verder kan ik er ook niet iets over vinden. Wellicht dat iemand nog info of suggesties heeft.
  • Re: Escher Vissen en Schubben

    10 januari 2020 09:43
    Als je niet met de Nederlandse titel maar met "Fish and scales" googelt, krijg je 6000 hits....

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.