Informatie gezocht

Wie kan deze signatuur ontcijferen?

Gepost door TitiaGeertman 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kan deze signatuur ontcijferen?

    23 januari 2020 02:01
    Uit een erfenis kreeg ik bijgevoegde litho (ik denk dat het een litho is). Onderschrift vermeld: Watermolen bij Vaassen 17e eeuw, Eigen druk '40
    Ik kan de signatuur aan de rechterkant echter niet ontcijferen. Het gaat hier om de Cannenburgher molen die in februari 1940 is afgebrand en in 1943 in steen weer is opgebouwd.
  • Re: Wie kan deze signatuur ontcijferen?

    24 januari 2020 08:45
    Ik denk dat het een ets is van P.J van Dokkum(1910-1990)
  • Re: Wie kan deze signatuur ontcijferen?

    24 januari 2020 10:13
    Bertvee Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik denk dat het een ets is van P.J van
    > Dokkum(1910-1990)

    Hee, hardstikke bedankt. Ik kan nu de connectie leggen tussen Piet van Dokkum en mijn nicht waarvan ik deze ets geerfd heb.
    De connectie is Rec's Tekenschool in Amsterdam, opgericht door Nico Holbo Wilbers in 1937 de vader van mijn nicht. Ik vond bijgaand artikel in het familie archief.



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2020 11:00 door TitiaGeertman.
  • Re: Wie kan deze signatuur ontcijferen?

    24 januari 2020 13:22
    Leuk om het verband te zien.
  • Re: Wie kan deze signatuur ontcijferen?

    24 januari 2020 16:34
    Zeker weten want nu weet ik ook dat Piet van Dokkum mede directeur van de school was en ik heb in het familie archief uit die nalatenschap ook brieven van Piet aan Nico Wilbers e.a. zitten van rond 1940 toen hij op eigen verzoek directeur af werd en een lerarenbaan in Arnhem aannam. Ik ontdekte ook dat hij een zoon heeft, Onno van Dokkum en die heb ik zonet via email benaderd. Wellicht dat hij interesse heeft in die spullen.
    Dus alsnog bedankt voor het ontcijferen van die signatuur.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.