Informatie gezocht

informatie gezocht over Verheul

Gepost door Marianne 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • informatie gezocht over Verheul

    15 december 2005 17:50
    Ik heb een schilderij van Verheul (landschap). Kan iemand mij wat meer over deze schilder vertellen??

    Alvast bedankt

  • Re: informatie gezocht over Verheul

    31 januari 2006 14:51
    Hallo,

    Ik heet zelf Marian Verheul en ben even aan het surfen op Internet. Toevallig kwam ik jouw oproep tegen. Kan je mij wat meer informatie geven? Groetjes, Marian Verheul
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    24 februari 2006 15:18
    ik heb ook een schilderij van Verheul, een zandweg tussen bomen en open vlakte. ik ben ook op zoek naar info. als jij iets hebt gevonden, wil je het me laten weten?
    dank
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    01 maart 2006 17:37
    Ik heb ook een schilderij van Verheul, een vaas met klaprozen, Ik zoek trouwens ook informatie over deze schilder.
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    AL
    01 maart 2006 23:59
    Wij hebben hier ook een schilderij van Verheul.
    Een landschap met zandweg, bomen en bruggetje.

    Ben benieuwd wie daar mee over kan vertellen.
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    AL
    02 maart 2006 00:16
    Op Ebay staat zo'n schilderij te koop voor 60 Euro.

    zoeken onder schilderkunst en verheul
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    07 maart 2006 10:34
    Ook wij hebben een schilderij van Verheul. Ook zandweggetje tussen bomen.
    Ik heb op internet al vaker gezocht en kwam steeds terug bij J. Verheul Dzn. (1860-1948), Maar dat is hem toch niet, hoewel de periode wel klopt. Ook de stijl lijkt er op maar toch net niet. Op internet zijn veel afbeeldingen te vinden van hem.
    Ik denk dat het toch een of andere hobyist is geweest.
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    15 mei 2006 09:56
    ik heb ook een schilderij van verheul, het is een bos met bospad een watertje/vijver met een bootje erin op een open vlakte.
    wat ik weet is dat mijn overgroot-opa hem heeft gekregen toen hij zoveel jaar bij de nederlandse spoorwegen werkte (begin 1900). mijn familie komt uit de bollenstreek vandaan, weet niet of de schilder daar ook vandaan komt.
    ben benieuwd als iemand meer info heeft!

    groeten,

    Simone
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    03 oktober 2007 00:03
    Hallo,
    Ik ben benieuwd of een van bovenstaande personen inmiddels wat meer over Verheul te weten is gekomen.Zou toch kunnen na zoveel tijd .Zo ja, dan wil ik het graag weten.Ik heb ook zo'n karretje op een zanderig bosweggetje met aan weerszijden prachtige bomen.De lijstmaker ervan heet waarschijnlijk v.d.Zedde.Staat er nl achterop.Bij voorbaat dank voor reacties.
    Grtn.,Jottem
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    14 november 2008 19:35
    Zou het niet kunnen gaan over Gerardus Jacobus VERHEUL 1897-1971 (NL).
    Hij signeert zijn werk met "Verheul".
    Hij schilderde vnl romantische gezichten, zoals huisje met roeibootje ervoor maar ook bos of landwegen (vaak met water).
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    05 december 2011 14:34
    Dat schilderij wat u beschrijft hadden mijn ouders ook. We hebben het weggegeven aan een antiekverkoper in Enschede. Ik zou het schilderij graag terugwillen kopen... Zoveel herinneringen als ik vroeger soms ziek op de bank lag en naar dat bootje en bospad en bomen keek!
  • Re: informatie gezocht over Verheul

    22 december 2011 17:12
    Het lijkt er eerder op dat het om Dirk Verheul gaat.
    (1864-1949) een landschapsschilder die veel op de Veluwe gewerkt heeft.

    Johannes Verheul (1860-1948) maakte voornamelijk aquarellen van stadsdelen.

  • Re: informatie gezocht over Verheul

    31 december 2019 20:53
    Mijn vader heeft volgens mij het schilderij thuis wat hier word omschreven.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.