Informatie gezocht

Meyer meyers

Gepost door Mister123 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Meyer meyers

    11 februari 2020 17:41
    Kan iemand deze vinden of kent iemand de signatuur. 80x60

    Het onderwerp is wel niet echt aantrekkelijk maar zal van 1900-1950 zijn

    Dankje
  • Re: Meyer meyers

    12 februari 2020 21:00
    Lara_C_445 Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Wellicht Isidore Meijers? Het lijkt wel op zijn
    > stijl, zie bv.
    > [www.catawiki.nl]

    Hey Lara C dankje voor je bericht!

    Ik vond veel Meyer(s) en ook Isidore, blijkbaar een man, uit Antwerpen maar de handtekening is echt anders.

    Na jou bericht keek ik net nog een keer op google en toen vond ik een link naar catwiki [www.catawiki.de] van werk van hem dat in een type omlijsting zit bijna net zoals het mijne, wit bekalkt met ruwe structuur. Ook de achterzijde is de canvas nogal wanordelijk hier en daar vastgemaakt met extra spijkers bij veel van zijn werken. Ik heb het ook gekocht in de provincie antwerpen

    Het lijkt dus toch waarschijnlijk dat dit werk van hem is. Misschien een vroeg werk. Ik gaf het nu een nieuwe frame maar misschien is het best het originele frame er bij te houden



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2020 21:20 door Mister123.
  • Re: Meyer meyers

    13 februari 2020 09:04
    Het is wel gewoonlijk dat meesters op verschillende wijze hun werken signeren. Bovendien zie ik aan het einde van jouw schildering echt een 's' staan; dat hebben die andere Meyer's niet en bovendien zijn hun technieken en stijlen toch iets anders. Bovendien is het normaal dat een artist door de jaren heen zijn stijl van verven ontwikkelt. Ook moet ik zeggen dat het signatuur in ieder geval of het nou allen hoofdletters dan wel kleine letters zijn, cursief zijn.

    Je zou eventueel een veilinghuis in Antwerpen of elders in België kunnen verzoeken om je object (gratis & vrijblijvend) te taxeren, zie bv. Bernaerts. Zij zullen daarvoor eerst het signatuur moeten verifiëren.
    Hoewel de info m.b.t. de waarde niet heel interessant zal zijn gaat het lijkt mij toch dat je weet van wie het daadwerkelijk is.

    Succes!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.