Informatie gezocht

M. van Lente

Gepost door Jaapieoo 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

• M. van Lente

23 februari 2020 12:03
    Deze schilderes is in 2015 in dit forum ook al eens voorbij gekomen.
    Is er inmiddels iemand die mij wat meer kan vertellen over de schilderes M. van Lente. Ik weet dat ze uit Amsterdam komt. Jaren geleden heb ik via een kennis van mijn schoonvader een aantal schilderijen van haar gekocht. Op één van de lijsten staat kunsthandel en lijstenmaker Petri A,dam.
  • Re: M. van Lente

21 mei 2025 14:13
    Goedemiddag,
    De schilderes M. van Lente was een buurvrouw van mijn moeder op de Jozef Israëlskade in Amsterdam.
    Mijn moeder kocht dit schilderij van haar, dat zal zeker 10 à 15 jaar geleden zijn.
    Hopelijk leest u dit bericht en heeft u er ook iets aan.

04 augustus 2025 23:10
    Dit was mijn grootmoeder. Haar volledige naam was Wilhelmina de Vries-van Lente. Ze begon pas te schilderen nadat ze met pensioen is gegaan, en schilderde voornamelijk bloemen. Ze woonde op de Amstelkade. Een formidabele vrouw!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2025 16:11 door Marjoleine.

03 september 2025 14:37
    Goedemiddag,
    Bovengetoond schilderij van uw grootmoeder staat bij mij thuis, mijn moeder is overleden en het schilderij is dus vrijgekomen.
    Als u interesse heeft kunt u het gratis komen ophalen, ik houd het nog één maand vast.
    Vriendelijke groet
    Frits Grobben

03 september 2025 16:47
    Neem even contact op met mij, het schilderij met de bloemen boven komt vrij.
    Groet
    Frits

13 september 2025 13:21
    Marjoleine, neem even contact met mij op I.v.m een schilderij van uw grootmoeder.
    Groetjes
    Frits