Informatie gezocht

Wie kan de signatuur ontcijferen (of herkent de meester)?

Gepost door Jeroenfr 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kan de signatuur ontcijferen (of herkent de meester)?

    24 maart 2020 17:58
    Hallo,

    Ik kan de signatuur niet ontcijferen en zou wel wat meer willen leren over dit paneeltje en de schilder.
    Is hier misschien iemand die de naam wan de schilder weet of wel kan ontcijferen?
  • Re: Wie kan de signatuur ontcijferen (of herkent de meester)?

    25 maart 2020 08:38
    Er staat "A J v Prooijen ft" = Albert Jurardus van Prooijen fecit. Maar het lijkt me niet van deze meester die van 1834- 1898 leefde.
  • Re: Wie kan de signatuur ontcijferen (of herkent de meester)?

    29 maart 2020 00:03
    Dank je wel voor het ontcijferen van de handtekening, ik was als leek nooit achter deze naam gekomen.
    Je geeft aan dat je niet gelooft dat het werkje van deze meester is, kan je me ook vertellen waarom je dat denk en hebben we het dan over een vervalsing?
    Het schilderijtje al jaren in de familie en ik heb het altijd erg mooi gevonden maar ben een leek op het gebied van schilderijen...
  • Re: Wie kan de signatuur ontcijferen (of herkent de meester)?

    29 maart 2020 11:33
    Ik trek mijn oordeel terug. Dat had ik op de gezichtjes van de meisjes gebaseerd, maar ik zie nu (na vergelijking met Van Prooijens bij Simonis & Buunk) dat hij daar inderdaad niet goed in was. Dus ik denk dat het schilderijtje echt is. Van Van Prooijen zelf.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/03/2020 11:53 door sytze.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.