Informatie gezocht

Signatuur lezen?

Gepost door T.Dijkstra 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Signatuur lezen?

    28 maart 2020 12:52
    Wie kan mij helpen om de kunstenaar te achterhalen van dit mooie werkje. Ook zou ik graag willen weten waar de voorstelling van is. Lijkt me niet Nederlands, of wel..
    groet Trynke
  • Re: Signatuur lezen?

    29 maart 2020 11:52
    Ik kom er niet uit, heb er lang op getuurd omdat het in de jaren '40 of '50 bij Aiko van Hulsen is ingelijst. Het monogram luidt VB dunkt me. Die V kan helaas zowel een voornaam als 'van' betekenen. Dat zou op de Liwwadders Nell van Berkum of Joh. van Bijsterveld kunnen slaan, ik weet het niet. De Van Hulsens waren toen al heel internationaal georienteerd en de hoge zeelijn doet inderdaad zuidelijk aan. Maar de huisjes en de houten schuttingen lijken erg Nederlands en zouden ook in Paessens-Moddergat kunnen staan...

    Ik wil je wel een compliment voor je goede oog voor kwaliteit maken!
  • Re: Signatuur lezen?

    29 maart 2020 19:35
    Bedankt voor je informatie Sytze en je compliment☺️
    Als je nog iets meer info kunt vinden in de toekomst hou ik me aanbevolen. Maar vooralsnog blijft het een leuk werk en doe ik hem niet weg.
    Vr. groet Trynke

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.