Informatie gezocht

Krijtschilderij op papier. We weet meer.

Gepost door mp.kunst 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Krijtschilderij op papier. We weet meer.

    28 maart 2020 17:04
    Kan iemand me een handje helpen. Ik heb dit schilderij al een paar jaar in huis maar mijn oektoht heet nog niet veel opgeleverd.

    Het is Wasco op papier en dat papier is gemaakt bij E.G.Volkersz zoals te zien op de foto. Er is geen signatuur te vinden maar wel een label op de achterzijde van de lijstenmaker met daarop met pen geschreven dat het schilderij eigendom was van Mr. J van der Grijp.
    Het is een kubistische voorstelling maar aan welke tijdsperiode moet ik dan denken.
    Helemaal mooi zou zijn als iemand aan dit werk ook nog een naam zou kunnen verbinden.

    Kortom alles wat je me weet te vertellen is winst.
  • Re: Krijtschilderij op papier. We weet meer.

    28 maart 2020 19:47
    Het label is uit de jaren '50. Het papier werd vooral in Den Haag gebruikt, oa door Willem Hussem en de schilders rond de Posthoorn. De voorstelling en de techniek doet me aan Will Leeuwens (1923-1986) denken.
  • Re: Krijtschilderij op papier. We weet meer.

    28 maart 2020 23:03
    Beste Hart,
    Bedankt voor uw antwoord. Er staat informatie in waar ik iets mee kan. Hier kom ik later op terug want er is veel uit te zoeken voor mij.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.