Informatie gezocht

Boerderij aan plas (Loosdrecht)

Gepost door Marjossan 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Boerderij aan plas (Loosdrecht)

    19 mei 2020 18:59
    Wie weet door wie dit schilderij geschilderd is? Voor mij is de signatuur niet te lezen. Achterop het schilderij staat Loosdrecht. Bijvoorbaat dank voor de hulp!
  • Re: Boerderij aan plas (Loosdrecht)

    19 mei 2020 20:08
    Omdat de naam op -ing lijkt te eindigen zou het misschien Dirk Wesseling kunnen zijn:
    [rkd.nl]

    Ik dacht direct aan Arie Zwart. Deze stijl was heel populair in de 30er, 40er en 50er jaren. Het is daardoor moeilijk (voor mij tenminste) een Arie Zwart, een Wesseling, een Delfgauw etc van elkaar te onderscheiden. Hopelijk kan iemand uitsluitsel bieden.
  • Re: Boerderij aan plas (Loosdrecht)

    19 mei 2020 22:08
    Dank u wel voor de reactie! Ik zie idd dat het erg op de stijl van Arie Zwart lijkt. Ik heb wat op internet zitten zoeken op plasgezichten en qua stijl zit het ook richting Jan en Aris knikker. Helaas kan ik nog steeds niks van de signatuur maken. Ik vind het wel een leuk vlot geschilderd schilderij en ik hoop dat iemand nog met een suggestie komt.
  • Re: Boerderij aan plas (Loosdrecht)

    20 mei 2020 09:32
    Ja, het is sprekend een Arie Zwart, maar die naam staat er overduidelijk niet. Ik had me trouwens vergist, ik bedoelde niet Dirk maar Hendrik Jan Wesseling [rkd.nl] Die werkte veel in Loosdrecht. Maar net als die hele groep broodschilders deed ook hij de anderen na. Deze is bij Simonis & Buunk verkocht
  • Re: Boerderij aan plas (Loosdrecht)

    20 mei 2020 10:30
    Mark, als je het puntje op de i iets naar links verplaatst, staat er Kerling. Dat zou dan Eduard Willem Frederik Kerling jr. kunnen zijn of Anna Kerling [rkd.nl] Ik denk dat het Anna is. Zij zette dat puntje vaak verder naar rechts



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/05/2020 10:34 door Hart.
  • Re: Boerderij aan plas (Loosdrecht)

    20 mei 2020 10:44
    Dank voor al jullie suggesties! Ik heb even de beide Kerlings opgezocht en het zou qua stijl misschien wel kunnen alleen signeren ze wel met een voorletter. Ik heb het nog even goed bekeken maar ik kan verder geen andere letters zien. Wellicht is het toch een pseudoniem?
  • Re: Boerderij aan plas (Loosdrecht)

    20 mei 2020 13:50
    Er waren nog meer schilders in de familie die Kerling heetten. Er was ook een Maup Kerling. En een Else Kerling. Maar dat iemand een bestaande schildersnaam als pseudoniem neemt lijkt me uitgesloten. Daar kreeg je dan gedonder mee.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.