Informatie gezocht

Aquarel met monogram F.H.N.?

Gepost door icarus 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Aquarel met monogram F.H.N.?

    15 juli 2020 13:27
    Achterop de (nieuwe) lijst van de aquarel staat toegeschreven aan Ferdinand Hart Nibbrig, maar die signeerde - voor zover ik het internet mag geloven - met een ander monogram...misschien een vroeg werkje van hem? Of is het een andere kunstenaar?

    Afmeting aquarel: 33,5 x 24 cm

    Iemand enig idee?

    Alvast hartelijk dank!

    Icarus
  • Re: Aquarel met monogram F.H.N.?

    15 juli 2020 14:14
    Hart Nibbrig gebruikte verschillende monogrammen, deze bijvoorbeeld:
    [abload.de]
    [abload.de]

    De jouwe lijkt me heel plausibel. De gouache is prachtig. Niet precies wat de markt van Hart Nibbrig wil zien, maar ik zou er wel mee naar een gerenommeerd veilinghuis durven.
  • Re: Aquarel met monogram F.H.N.?

    15 juli 2020 15:44
    Dank voor uw reactie!

    Die monogrammen had ik ook online gezien, maar zijn toch anders dan de monogram op deze aquarel, maar het zou natuurlijk kunnen...zien is geloven ;)

    Ik vind de aquarel ook prachtig, daarom had ik 'm ook aangeschaft.

    Groet,

    Icarus
  • Re: Aquarel met monogram F.H.N.?

    15 juli 2020 17:05
    Als een kunstenaar zo inconsistent monogrammeert, kun je van alles verwachten. En dit monogram lijkt net zo oud als de gouache te zijn. Waarschijnlijk inderdaad oud werk. Maar al wel met die mooie lichtval. Je zou ook de auteur van HN's monografie kunnen vragen wat ze er van vindt:
    [nl.linkedin.com]
  • Re: Aquarel met monogram F.H.N.?

    15 juli 2020 17:47
    Dank voor uw reactie en dank u voor de tip!

    Ik kan haar mailadres helaas daar niet vinden...ik heb nl geen linkedin meer.

    Mvg,

    Icarus

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.