Informatie gezocht

Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

Gepost door kobusk 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    10 september 2020 16:08
    Dit is een werk, van 127 x 72 cm, ik denk dat het schilder knip en plakwerk is. Het hing in het huis van een overleden man en achterop zit een sticker van kunsthandel Jesse uit Den Haag.
  • Re: Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    10 september 2020 17:10
    Staat er geen naam op? Van die knip/plak techniek is met deze resolutie helaas niets te zien, maar het is best knap werk van een academisch geschoolde kunstenaar.
  • Re: Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    10 september 2020 17:15
    Er was een flyer met uitleg bij, maar die is vermoedelijk verloren gegaan. Even speuren en dan staat links onder het muziekschrift: ROSINA 1988
  • Re: Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    10 september 2020 17:19
    kobusk Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Er was een flyer met uitleg bij, maar die is
    > vermoedelijk verloren gegaan. Even speuren en dan
    > staat links onder het muziekschrift: ROSINA 1988

    Dat Is idd de kunstenaar

    rosina wachtmeister


    [www.google.com]
  • Re: Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    10 september 2020 17:23
    Heeft het enige waarde en kan ik het bvb naar een veiling brengen? (ik ga het niet in mijn kamer hangen)
  • Re: Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    10 september 2020 18:04
    Ja natuurlijk, Rosina Wachtmeister. Nee, daar ziet een veilingbedrijf geen brood in. Zowel haar litho's als haar offsets en posters zijn op Marktplaats voor een tientje te koop.
  • Re: Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    12 september 2020 16:39
    Het is, zover ik kan zien, geen print. Het is veel knip en plak werk.
  • Re: Wie kan mij iets over dit werk vertellen?

    12 september 2020 18:55
    We zien geen details, dus dat is moeilijk oordelen. Als het knipwerk lijkt, is het een unieke collage en geen blad grafiek. Dan is er op Catawiki of Kunstveiling.nl misschien nog wel iets voor te krijgen. Maar ook haar collages blijven op gewone veilingen meestal onverkocht. Het is heel gedateerde kunst.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.