Informatie gezocht

Schilder van dit schilderij

Gepost door JoopReijnders 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilder van dit schilderij

    10 september 2020 21:29
    Hallo Allemaal,

    Ik ben nieuw, even kijken of het goed gaat. Ik heb een fiks schilderij op de kop getikt, van een sprokkelend dametje in het bos, de buitenmaten zijn ongeveer 100x140. Een signatuur rechts onderin is nauwelijks leesbaar.

    Ik hoop dat iemandme kan helpen.
  • Re: Schilder van dit schilderij

    10 september 2020 21:36
    Hier zijn er meer kenners dat dat neppe Facebook pagina.....

    Moge u snel een antwoord krijgen
  • Re: Schilder van dit schilderij

    11 september 2020 09:52
    Je zult hier niet gauw uitsluitsel krijgen, want het is geen Nederlands schilderij. Dat blijkt vooral uit de kleurstelling. En elke Nederlander zal kunnen zien dat dit rotsachtige pad in een bergachtig gebied moet liggen en dat het vrouwtje geen Nederlandse kledij draagt. Ook is dit een ongebruikelijk 'hoog' formaat dat onze schilders zelden gebruiken. Meld aub de exacte maat van het doek, niet van de lijst. Dan is te constateren of het een gestandaardiseerd Frans formaat betreft zoals op deze site: [www.almanart.org]

    Dan kan het toch door een Hollander in Frankrijk geschilderd zijn? Ja, dat kan. Maar dan moet hij een Franse academie bezocht hebben, want de toets is Frans. Het kan dan altijd nog een Waals of een Frans-Zwitsers werk zijn natuurlijk.

    In de detailfoto van de r.o.hoek kan ik geen signatuur bekennen. Weet je zeker daar daar iets staat?

    Kortom: de expertise die je zoekt is hier waarschijnlijk niet te vinden. Misschien wel op Findartinfo. Of bij een Frans veilinghuis. Wel de moeite waard, want het is een knap ding met prachtig licht.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.