Informatie gezocht

Wie kent de schilder?.

Gepost door Eliene 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie kent de schilder?.

    13 september 2020 23:43
    Beste forum leden.
    Wie kan mij helpen met het ontcijferen van de signatuur.
    Ik zou graag willen weten wie de schilder is.
    Alvast hartelijk dank.

    met vriendelijke groet,
    Eline

    Bijlage foto's.
  • Re: Wie kent de schilder?.

    14 september 2020 14:46
    Is die signatuur zo verpoetst of denk je dat die er altijd zo onleesbaar gestaan heeft? Zou je een foto van de achterkant kunnen plaatsen? Daar kunnen sommigen hier conclusies uit trekken.
  • Re: Wie kent de schilder?.

    15 september 2020 08:35
    Hartelijk dank voor je bericht.
    De signatuur was altijd zo.
    Achterkant kunnen we ook weinig zien want de schilderij is verdoekt (gedoubleerd).

    met vriendelijke groet,
    Eline



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2020 08:35 door Eliene.
  • Re: Wie kent de schilder?.

    16 september 2020 16:34
    helpen met het ontcijferen van de signatuur.
    moeilijk maar schot in de ruimte
    Louis Caran of zo iets hoop dat iemand aanslaat..
    leuke puzzel..
  • Re: Wie kent de schilder?.

    16 september 2020 23:49
    Beste Marc.

    Hartelijk dank voor het meedenken.
    Aan de hand van jouw informatie heb ik iets gevonden.
    Zou dit een werk van "Louis Jules Gustave Caron" kunnen zijn?.
    Jammer genoeg kan ik geen schilderijen van hem vinden zodat ik de signatuur kan vergelijken.
    Nog bedankt voor je moeite en tijd.
    Fijne avond.

    met vriendelijke groet,
    Eline
  • Re: Wie kent de schilder?.

    17 september 2020 09:27
    Dit zijn wat veiling gegevens gevonden over “Louis Jules Gustave Caron” op ARTNET.

    Het eerste schilderij werd aangeboden als een werk van “Louis Jules Gustave Caron”
    (French, died 1868) en de titel “A winter landscape with a figure on a path through a village”.


    Het tweede schilderij werd aangeboden als een werk van “Louis Caron”
    (French, died 1894) en de title “An autumnal landscape with a lake in the foreground”



    Ook vond ik nog gegevens over twee rivierlandschappen schilderijen van Louis Jules Gustave Caron die op 22 maart 2015 in Frankrijk zou zijn geveild. Deze werkje van 21,5 x 41 cm waren geschilderd op houten paneeltjes en gedateerd 1874. Helaas geen afbeeldingen.



    In Catalogues of the Paris Salon 1673 to 1881 heb ik ook nog gevonden dat hij een student was van J (Jules?). Didier en J. (Jean-Paul?) Laurens en in Parijs is geboren en heeft gewoond op Rue Séguier 2.



    Misschien naar aanleiding van deze informatie over bv de verschillende jaartallen en/of de afbeeldingen kunt u mogelijk een afweging maken of uw schilderij ook van Louis Jules Gustave Caron is.
  • Re: Wie kent de schilder?.

    17 september 2020 15:09
    Hartelijk dank voor uw uitgebreide informatie.
    Jammer dat de signatuur van die schilderij die u mij op heeft gestuurd niet zichtbaar is.Anders kon ik de signatuur vergelijken.
    Weet u ook de opgebrachte veiling prijzen?.

    met vriendelijke groet,
    Eline

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.