Informatie gezocht

Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

Gepost door jpluymakers 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    26 september 2020 20:21
    Wie kent de schilder Cam (?) Boekhoorn ?

    Zie het afgebeelde werk (gouache?) dat gedateerd is '62.

    Opvallend de cijfers links onderaan. Wat zou dat te betekenen hebben?

    Alvast veel dank voor uw reactie.

    Jo Pluymakers



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/09/2020 13:29 door jpluymakers.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    29 september 2020 11:51
    Al zoekend op internet kwam ik een schilderij tegen van Jan Boekhoorn uit Nijmegen, die op 80 jarige leeftijd in Nice in 2019 is overleden
    Hij was vroeger tekenleraar.
    Nu zend ik als bijlagen de signatuur van :

    1. het schilderij uit 1962 dat ik in bezit heb en
    2. van een geveild werk uit 1973 op Catawiki

    De vraag is nu: kan ook mijn werk uit '62 toegeschreven worden aan Jan Boekhoorn?

    Een andere vraag: wat zou de nummering betekenen op het werk uit '62?

    Alvast bedankt voor uw reactie.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    29 september 2020 14:03
    Jan Boekhoorn veranderde blijkbaar nogal eens van signatuur zoals te zien op een werk uit 1959 welke is verkocht via kunstveiling . nl.

    Op Marktplaats wordt een ander werk aangeboden uit ook 1962 met hetzelfde signatuur als op uw werk en ook exact hetzelfde nummer: Dit werk wordt toegeschreven aan Jan Boekhoorn.

    [link.marktplaats.nl]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/09/2020 14:10 door mp.kunst.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    30 september 2020 12:42
    Hartelijk dank voor uw reactie met de de afbeeldingen.

    Blijft de vraag: - hebben we hier van doen met é
    én en dezelfde Boekhoorn?
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    30 september 2020 13:39
    Da's voor mij allang geen vraag meer. Stijl, kleurgebruik, lettertype van de signatuur zijn bij mekaar genomen net als DNA of vingerafdrukken onmiskenbaar van dezelfde kunstenaar. Hij heeft kennelijk soms of alleen die ene keer de J de andere kant uit gezet. Voor de gein, dat doen schilders nou eenmaal soms. En nee, bewijzen kan ik het niet. Zoals bijna alles in de kunst.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    03 oktober 2020 12:47
    Uw reactie laat aan duidelijkheid niets te wensen over! Het is een Jan Boekhoorn!
    Bedankt!
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    21 juli 2021 09:16
    Goedendag naar aanleiding over de discussie over deze schilder (wijlen mijn vader )De signatuur is of de lange handtekening of BK met daarachter jaartal 1962 is vaak 62 de andere nummers zijn dienstregistratie nummers of expositie nummers .Het getoonde wetk is een vroeg werk verkocht aan zijn buurvrouw aan de wesenlaan te nijmegen.De schilder is bekroond met medaille ZKH Prinsbernard voor zijn werk Carnaval ook op tv geweest bij een vroege tv kwis ,Het oevre is veel groter dan in Nl bekend totaal zo,n 3000 werken veelal in overheids gebouwen of sjeike verzamelaars in Duitsland de prijzen varieerrden van 150/350 gulden in de begin jaren tot 1500/3500 de laatste jaren nu duiken ze af en toe op voor belachelijke prijzen maar een koopje als je er 1 kan bemachtigen mvrg I,Boekhoorn mobnr 0641942621
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    21 juli 2021 09:47
    Nog wat extra info over de schilder Jan Boekhoorn 1o39-2021
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    21 juli 2021 21:54
    60 jaar vetschil in datum van creeeren
    toch nog heel herkenbaar het grote werk is het nieuwe het kleinere indigo blauw uit de serie visvangst Jonas en de Walvis het eerdere vroege werk

    Indigo blauw was een favoriete kleur
    Ook nog wetenswaardig is dat hij tijdgenoot en klasgenoot jaargenoot was van onder andere Jan Cremer en Klaas Gubbels Diana dobbelman en ook goed bekend met hen was

    Mijn voornaam is Ibo Ik Boekhoorn naar het boek van Jan Cremer ik Jan Cremer wel grappig zo nu hebben jullie genoeg info lijkt mij

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    21 juli 2021 21:55
    Het vroegere werk bij deze
    Beiden in mijn bezit
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    22 juli 2021 19:00
    Hartelijk Dank voor uw info en foto's m.b.t. het werk van uw vader.
    Jo Pluymakers



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/07/2021 19:02 door Pluymakers.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    24 juli 2021 00:08
    Graag gedaan en het werk dat u heeft beetje ruimtewezens is erg bijzonder 1 vd eersre echt commerciele werken uit een serie die tentoongesteld is vlgs mij in de Pulchti studio den Haag

    Ben wel benieuwd hoe u eraan bent gekomen?

    Laatst wat mij bekend is dat het bij een mevr jansen in Nijmegen hing

    Goed weekend

    Mvrg Ibo Boekhoorn jr
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    24 juli 2021 17:45
    Het werk werd gekocht voor 35 euro bij de Kringloop in Maastricht ! Een koopje!
    Is er misschien nog een wat recentere foto van uw vader?
    Alvast dank!
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    25 juli 2021 01:39
    Idd een koopje leuk hoor en apart dat het in Maastricht terecht kwam

    Ben er zuinig op uniek is nog dat het geschilderd is op papier uit een sinasappelkistje ;))echt waar

    Hij had toen geen geld voor echt duur papier
    Wat wel leuk is dat hij al snel veel verdiende met kunst in tegenstelling tot veel kunstenaars liep hij in merkkleding reed snel al Truimph dus niet een doorsnee kunstenaar

    Foto even kijken hij overleed plptselong in Nice omgeving zijn tweede thuis waarschijnlijk aan niet goed behandelde first Covid in France okt 2019 aan orgaan falen vooral longen onser zo,n ademdeken die later funest bleken te zijn voor deze ziekte maar heefr een prachtig vol leven gehad tot het einde
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    25 juli 2021 01:53
    Dit is een vrij recente in zijn eigen Gallerie Inexart Gallery

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    25 juli 2021 22:43
    Nogmaals dank ! Het werk gekocht bij de Kringloop heeft daarmee een bijzonder verhaal gekregen en is nog waardevoller geworden.
    Uiteraard zullen we het koesteren.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    27 juli 2021 00:03
    Beetje tussen kunst en kitsch maar ben gerust dit valt onder kunst werd in die tijd in de categorie Chagall gezet dan lijkt me 35 euro een koopje

    Wel oppassen met felle zon sinasappel papier is kwetsbaar en de Verf uit die tijd ook

    Als je geluk hebt vind je ook nog een modern werk voor weinig dan gaan de prijzen snel omhoog zoals bij meer overleden kunstenaars overigens ging het mijn vader denk ik niet om het geld

    Hij vond dat alles met Passie moest en was perfectionistisch dus afraffelen was er niet bij

    Geniet ervan mvrg Ibo Boekhoorn jr
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    27 juli 2021 00:50
    Zo ziet U geen woord van gelogen
    en humor had ie ook denk dat ie verbaasd naar beneden zit te kijken


    Mvrg

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.