Informatie gezocht

Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

Gepost door jpluymakers 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    27 juli 2021 07:52
    Als Uw vader naar beneden kijkt, zal hij trots zijn op een zoon die het werk van hem bewondert en promoot.
    Dank voor de nieuwe informatie en het krantenknipsel. Is u bekend in welke krant dit artikel stond en de datum?

    Jo Pluymakers
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    27 juli 2021 09:13
    Dat moet in de 50er jaren max begin 60
    Ik zal eens kijken

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    29 juli 2021 13:11
    1964 maar er zijn ook al dit soort reviews vanaf het begin uiteraard
    geen garantie voorcsucces

    Maar het werk is altijd van een goed niveau geweest vlgs de markt

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    30 juli 2021 10:51
    Het werk is omgeven door een passe-partout met linnenstructuur. Zal wel oorspronkelijk zijn.
    Mocht ik nog iets willen weten... dan zal ik zeker bij u aankloppen!

    Groetend,
    Jo Pluymakers
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    30 juli 2021 15:17
    Zou idd origineel kunnen zijn en door. mijn vader zeld ingelijst

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    05 augustus 2021 20:55
    Dit is ook nog wel leuk hangt in het Bovag gebouw met nog wat werken

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    06 augustus 2021 20:00
    Dit is ook nog wel voor een goed doel stichting de Nees van Johan Neeskens de schilder was een groot voetbalfan en had zelfs eigen stoelen bij Nec

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    06 augustus 2021 20:19
    Een mooie compilatie met linksboven
    een hereniging met zijn eerst verkochte schilderij dat terecht bleek te zijn gekomen in een top restaurant vd gebroeders Fagel

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    06 augustus 2021 20:29
    Het Oevre is echt enorm groot
    zoals te zien is

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    07 augustus 2021 12:58
    Dankzij uw beeldende informatie heb ik nu wel enig inzicht gekregen in het oeuvre van uw talentvolle vader Jan Boekhoorn.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/08/2021 13:14 door Pluymakers.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 10:07
    Snel laten taxeren met deze info echtheids certificaat kun je van mij krijgen niet de kers op de taart maar op de tompouce .

    Dag niet gelachen niet geleefd was ook het motto vd kunstenaar Jan Boefhoorn

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 13:36
    Maar laten taxeren door wie? Er zijn bij Artprice, Askart, Heemskerk etc. geen veilingresultaten van hem bekend en de Catawiki-prijzen zijn erg laag. Een taxateur kan bij gebrek aan gegevens hoogstens een persoonlijke voorspelling voor de toekomst doen.

    Aan de huidige deprimerende marktwaarde van zulk werk heb je naar mijn mening niks. Je moet het goed bewaren, ervan genieten, proberen nog meer werk van de schilder te scoren nu het nog kan of het weggeven aan een dierbare die de kwaliteit meer waardeert dan jij zelf. Want met die marktwaarde gaat het heus wel goedkomen. Maar dat gaat effe duren.
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 14:52
    Net als goede wijn maar een goede taxateur nu zal al best een goed bedrag taxeren met de bekende geschiedenis nu na zijn overlijden

    Bij auto.s gebeurd dat ook het goedkope kopen nu is snel voorbij als bekend is dat de kunstenaar is overleden zo gaat dat in deze markt

    Maar gewoon genieten vh werk is ook mooi met een goed glas wijn en muziek deed Jan zelf ook aan de Cote is best duur

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 15:30
    En ergens moet het natuurlijk beginnen zoals altijd gebeurd ineens ontdekken mensen dat ze een pareltje in huis hebben terwijl ze dachten een vodje bij de kringloop te halen.

    Echte kunst wordt nooit Kitsch en echte Kitsch nooit kunst

    Iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeuren maar de waarde van uw werken is sowieso het 10 voudige dat u betaald heeft zet dat maar bij de inboedel verzekering

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 16:22
    Overigens is er een werk geveild bij Avifauna door veilingmeester Alexander Pechtold
    voor een goed doel gekocht door een accountancy/advocatenkantoor vlgs mij in Rotterdam een middelgroot werk voor ik meen 1300 euro

    Enig speurwerk in deze branche is altijd vereist om tot goede resultaten te komen

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 16:39
    Exvuses de opbrengst was 2500 euro destijds dit is simpel te verifieren natuurlijk maar het is en blijft natuurlijk maar geld en koffiedik kijken

    Al is een goede bak koffie nooit weg natuurlijk

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 16:52
    Overigens was het geveilde werk een druk vd Ark van Noach dus de echte had meer opgebracht

    Overigens kocht de BAM bouwmaatschappij ooit een grote hoeveelheid werken aan voor hun kantoren daar kwamen er ooit tien van vrij voor de verkoop de verzekeringswaarde was 30000 euro
    dus 3000 euro per kunstwerk echt werk dus Unica .s

    Zo nou heeft u genoeg inzicht in de wondere wereld vd kunst en kijken of er mensen wakker worden

    Mvrg
  • Re: Kunstschilder Cam.(?) Boekhoorn

    09 augustus 2021 17:47
    Links het begreffende werk

    Ark van Noach

    Fin

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.