Informatie gezocht

Onbekend signatuur

Gepost door RalfHenry 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Onbekend signatuur

    19 december 2020 22:27
    Heb een schilderij met de volgende signatuur , en zoek me rot ..

    Iemand enig idee?
    Impressionisme hoek.
    Achterzijde is geheel blanco.
  • Re: Onbekend signatuur

    20 december 2020 09:39
    En wij zoeken ons rot naar de rest van het schilderij.

    Plaats ook een foto van de voor- en achterkant van het hele schilderij en de kans wordt wordt beduidend groter dat we kunnen helpen..
  • Re: Onbekend signatuur

    21 december 2020 09:25
    Nou nog een signatuurfoto waar letters op te onderscheiden zijn.
  • Re: Onbekend signatuur

    21 december 2020 12:43
    Nou, daarom dacht ik, ik vraag het hier...
    Misschien is de manier van signeren bij 1 van jullie bekend... de stijl van...

    Als er leesbaar Jan Jansen had gestaan, was het wellicht makkelijker geweest...

    Ben zelf geen expert, dacht misschien zitter er hier een paar die mij kunnen helpen, of een richting op kunnen sturen.

    Wel kreeg ik net informatie dat hij paar jaar geleden bij een Duitse verzamelaar vandaan kwam. Helaas ook niet meer te achterhalen...
  • Re: Onbekend signatuur

    21 december 2020 12:50
    Een signatuur op zo'n onscherpe foto kan niemand lezen. Ook experts niet.
  • Re: Onbekend signatuur

    21 december 2020 13:09
    Ik zal kijken of ik een scherpere foto kan maken als ik er weer voor sta. Maar dat zal het signatuur niet veel duidelijk maken ben ik bang... blijft verfstreken.
  • Re: Onbekend signatuur

    21 december 2020 14:03
    Dat is niet zo. Ik kan juist aan die verfstreken zien dat het onscherp gefotografeerd is.
  • Re: Onbekend signatuur

    21 december 2020 14:06
    Zodra het kan, kom ik met betere foto’s.
    Ieder geval dank voor uw inzet...
  • Re: Onbekend signatuur

    24 december 2020 16:20
    Heb nieuwe foto’s gemaakt van t signatuur... hoop dat ze beter zijn...
    Vr gr Ralf
  • Re: Onbekend signatuur

    24 december 2020 16:21
    Nieuwe foto’s aangepast...
    Met vr gr
    Ralf
  • Re: Onbekend signatuur

    24 december 2020 16:22
    Foto’s zijn aangepast .
    Hoop dat deze goed zijn...
    Met vr gr Ralf
  • Re: Onbekend signatuur

    25 december 2020 10:21
    Het is een mooi schilderij van ongetwijfeld een goede schilder. En misschien is die moeilijke signatuur inderdaad de naam van de maker, maar hij is er op gezet toen de verf al gevernist en volledig gedroogd was. Dat duurt bij olieverf wel een half jaar. In dat geval verdwijnt de signatuur bij een professionele reiniging, tenzij de restaurateur dat op verzoek weet te vermijden.

    Die signatuur begint zo te zien met een E maar daarna? Is die tweede letter ook een voorletter of deel van de achternaam? Welke letters denk je zelf te herkennen?
  • Re: Onbekend signatuur

    25 december 2020 11:47
    Hoi,
    Ja, dit zijn de lijnen die ik zie. Eerste letter achternaam kan in mijn ogen M,Y of g zijn.
    Eindigend op een C en L.
    Heb hem gekocht ivm t handje/armband. Pakte me meteen. Maar als je eenmaal gaat zoeken naar de naam, blijft je er op terug komen...

    Maar dank voor het meekijken...

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.