Informatie gezocht

Wie is de schilder?

Gepost door John1987 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wie is de schilder?

    30 december 2020 14:02
    Dit schilderij is op hout geschilderd en al enige generaties in de familie. Ik weet dat het in een villa (ca 80 jaar geleden) te Velp heeft gehangen, ik vermoed dat het landschap ook uit de regio Velp/Arnhem komt maar het zou ook ergens anders kunnen zijn. Origineel heeft er een andere lijst omheen gezeten maar verder weet ik er weinig van.
    Meerdere zoekpogingen hebben tot op heden niets opgeleverd dus ik dacht het hier eens te proberen.
    Het is lastig om de letters te ontcijferen naar een naam. Enkel de W lijkt een duidelijke voorletter en de achternaam begint vermoedelijk met een g maar wellicht zien jullie meer dan wij.

    Ik ben benieuwd.

    Groeten John



    4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/12/2020 15:52 door John1987.
  • Re: Wie is de schilder?

    30 december 2020 15:01
    Weet je zeker dat dit afschuwelijke ding in een villa gehangen heeft? Is tamelijk onvoorstelbaar. Komt het niet van die andere grootouders, die in een woonwagen woonden?
  • Re: Wie is de schilder?

    30 december 2020 15:07
    Ik moet bekennen dat het ook niet mijn smaak is echter als je niets zinnigs te melden hebt dan hou je bericht lekker voor je.
  • Re: Wie is de schilder?

    30 december 2020 17:51
    Zulke schilderijtjes werden in de jaren '50 en '60 bij honderden tegelijk op sociale werkplaatsen en in gevangenissen gemaakt. En in meubelwinkels verkocht voor boven de bank. Er werd een onbestaanbare naam op gezet. Zoiets kan je tegenwoordig zelfs op een rommelmarkt niet kwijt, denk ik.
  • Re: Wie is de schilder?

    30 december 2020 18:59
    Dank voor de reactie. Ik weet haast zeker dat het ouder is en voor de oorlog is gemaakt. Hij is overigens niet klein (ca 1 meter breed). Er zat ooit origineel zon brokante/barok lijst omheen is mij verteld. Ik denk niet dat dit om een dergelijk schilderij van de sociale werkplaats of gevangenis zou worden gezet maar ik kan het fout hebben.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.