Informatie gezocht

Louis Apol?

Gepost door ArtNovice 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Louis Apol?

    14 april 2021 17:38
    Ik lees hier L. Apol in, maar als ik het vergelijk met de verschillende signaturen die van hem op internet te vinden zijn, dan komt deze variant daar niet mee overeen (of ik zoek niet goed).
    Is dit ook weer een 'naar ...'-variant?
  • Re: Louis Apol?

    14 april 2021 23:27
    Als je geen foto's (meervoud) van normale kwaliteit aanlevert, gaat niemand je helpen.
  • Re: Louis Apol?

    15 april 2021 00:00
    "Beste ArtNovice, ik zie dat je hier nieuw bent, dus als eerst welkom bij dit forum. De kenners hier willen je graag helpen, maar helaas is de foto daarvoor niet scherp genoeg en is het ook beter/noodzakelijk om meerdere foto's te plaatsen. Hopelijk wordt je dan goed geholpen."

    Klinkt al een stuk beter, niet? ;)

    Just kidding. Ik had ook eerst de instructies bij dit forum moeten lezen :p
    Dank voor de info/tip.

    Helaas lukt het mij niet om de krabbel veel scherper op de foto te krijgen, of om het hele schilderij goed op de foto te krijgen (tijd voor een nieuwe telefoon met betere camera...) maar hierbij nog 3 foto's.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2021 00:17 door ArtNovice.
  • Re: Louis Apol?

    15 april 2021 09:57
    Misschien heb ik zojuist zelf al het antwoord gevonden op deze site...
    Bij die van mij staat er geen 'n' bij (of deze is vakkundig weggehaald), maar qua handschrift lijkt het verdomd veel op deze [www.museumserver.nl] waarbij het ook nog eens dezelfde voorstelling betreft (met hier en daar wat afwijkende elementen)
  • Re: Louis Apol?

    15 april 2021 10:11
    bij mijn weten heeft Louis Apol altijd volledig gesigneerd.
    zie voorbeeld.
    Heb van Apol hele mooie aquarellen gezien die zijn gedrukt.
    Hierbij werden waarschijnlijk ecoline inkt gebruikt..met bijzonder mooi resultaat.
  • Re: Louis Apol?

    15 april 2021 15:45
    Hartelijk dank voor deze reactie en info/bevestiging dat ik 't inderdaad niet verkeerd had gezien in de zoektocht naar een vergelijkbare signatuur.

    Ik ga ervan uit dat deze niet gedrukt is maar (blijkbaar) een oude kopie is. Op de achterkant is een label geplakt van een verzekeringsagent, waarvan ik heb achterhaald dat deze in elk geval in 1905 actief was.

    Zijn dergelijke oude kopieën nog wat noemenswaardig waard, of is het dan 'wat de gek ervoor geeft'?
  • Re: Louis Apol?

    20 april 2021 00:43
    Haha, dank voor deze geweldige en duidelijke reactie. Mooie afsluiter voor deze zoektocht.
    Case closed.
  • Re: Louis Apol?

    20 april 2021 13:18
    Er is overduidelijk iets weggepoetst links van de signatuur. Dat is met zekerheid een kleine letter 'n.' geweest voor 'naar L.Apol'. Daar zijn al vele honderden voorbeelden van op Marktplaats te zien geweest.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.