Informatie gezocht

Informatie gezocht over dit schilderij

Gepost door Emma_degroot 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Informatie gezocht over dit schilderij

    02 juli 2021 08:56
    Hallo,

    Is er misschien iemand die mij meer zou kunnen vertellen over dit schilderij? Het signatuur is voor ons helaas niet helemaal leesbaar. Misschien herkent iemand het hier, of kan aan de hand van de stijl iets zeggen over leeftijd of een eventuele schilder.
    Olieverf op doek, 46 cm x 31,5 cm zonder lijst.
    Hartelijk dank bij voorbaat.
  • Re: Informatie gezocht over dit schilderij

    03 juli 2021 17:46
    Serieuze vraag: wat denk je zelf dat er zou kunnen staan? Meerdere en 'rare' mogelijkheden is ook prima. Ogen zien vaak beter direct dan via lenzen van camera's. Met zulke suggesties kunnen wij weer zien op welke namen dat lijkt.
  • Re: Informatie gezocht over dit schilderij

    05 juli 2021 16:34
    Dank u wel voor uw reactie.
    Ik snap wat u bedoelt hoor.
    Letter van de voornaam is duidelijk.
    B. Daarna volgen een paar onduidelijke letters en naar ons inzien eindigt het op ighem.
    Suggesties doen is lastig aangezien juist de eerste letters zo onduidelijk zijn.
    Vgr
    Emma
  • Re: Informatie gezocht over dit schilderij

    07 juli 2021 10:29
    Dat de achternaam niet met een hoofdletter lijkt te beginnen is lastig. In Nederland komen de namen v. Adrighem, v. Landighem, v. Sighem en v. Swighem voor. Maar kunstenaars met die namen hebben geen voornaam met een B.

    [rkd.nl][kunstenaarsnaam]=*ighem

    De uitgang op -ighem komt natuurlijk veel in Vlaamse plaatsnamen voor. En een klein spieraam met een middenlat in in Nederland niet algemeen, in Belgie wel. Maar Belgische kunst is, zover ik weet, qua web-documentatie nog een chaos. Sorry, het is een knap geschilderd ezeltje, hopelijk weten Belgische forumgebruikers meer...
  • Re: Informatie gezocht over dit schilderij

    08 juli 2021 07:28
    poging Duits
    B Alftigtstrassen of zo iets
    Dit is een volstrekte poging niet gestoeld op vergelijking.
    succes met de puzzel

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.