Informatie gezocht

Zoldervondst

Gepost door JesseEsser 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Zoldervondst

    13 augustus 2021 14:47
    Goeden middag allen…,

    ik heb een schilderij bij m’n moeder op de zolder gevonden en het ziet er vrij oud uit.

    Is iemand bekend met dit soort werk en kan iemand misschien achterhalen wie de schilder is?

    Mvg,

    Jesse.
  • Re: Zoldervondst

    13 augustus 2021 15:25
    Wat een leuke vondst. De schilder heet Matthijs Hage (1882-1961), een schilder die niet vaak op de markt komt : [rkd.nl]

    [www.devalk.com]
    [www.catawiki.com]

    De waarde ligt, afhankelijk van de grootte, ergens rond de 500 euro, maar misschien inmiddels wel hoger, want er zijn maar twee olieverf veilingresultaten van hem bekend.
  • Re: Zoldervondst

    13 augustus 2021 20:19
    Bedankt voor je snelle reactie!

    Mijn moeder woont in Laren dus het zou best kunnen dat dit een straatje in Laren is.
    Ik zal haar binnenkort vragen wat ze er mee wil doen.
  • Re: Zoldervondst

    14 augustus 2021 09:01
    Ja, dit is Laren. Een van die straatjes achter het Bonte Paard. Het miegelt in Laren natuurlijk van de kunsthandels, dus je moeder raakt het wel kwijt. En anders zijn er de veilinghuizen in Hilversum: VanSpengen en Zadelhoff
  • Re: Zoldervondst

    14 augustus 2021 09:58
    Is het de moeite waard om het schoon te maken? (mits dat niet te moeilijk/gevaarlijk is)
    Of anders schoon te laten maken…, en wat zijn de mogelijke kosten daar voor?
  • Re: Zoldervondst

    16 augustus 2021 12:33
    Zeker niet zelf aan gaan knoeien, is mijn advies. Veel veilinghuizen en kopers zullen zoiets juist in deze staat "dans son jus" en dus marktfris interessant vinden. De kosten van een goede schoonmaak zijn niet mals en de handelaar of verzamelaar heeft daar zelf meestal wel een oplossing voor.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.