Informatie gezocht

l.hartman

Gepost door monique 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • l.hartman

    18 maart 2006 22:43
    Wie kan mij informatie geven over de schilder L.Hartman, en speciaal over het schilderij Lelietjesgang Brussel?
  • Re: l.hartman

    23 april 2006 16:25
    Hallo Monique.

    Ik ben ook op zoek naar de schilder L. Hartman omdat ik een schilderij heb van haar of hem.
    Mijn schilderij is een boerderij met landzicht.
    Verder heb ik geen gegevens omtrent de schilder. (hoe oud hij is enz.)
    Als u iets over L. Hartman weet hoor ik het graag.

    Diesmer Vledder.
  • Re: l.hartman

    14 juni 2006 17:38
    Ik heb volgende ets (neem aan dat het een ets is) van mijn tante gekregen. Ik ben op zoek geweest naar een signatuur maar kon deze niet vinden. Wil ook de ets niet verder verwijderen.
    Wel stuitte ik op een watermerk in het papier. Kan dit watermerk iets zeggen over de ets...plaats...ouderdom? Zie afbeeldingen op [www.rabbel.info]
    Met vriendelijke groet,
    Willem Rabbeljee



    willem rabbeljee
  • Re: l.hartman

    13 juli 2006 17:09
    ik heb twee schilderijen van l. hartman.
    zijn destijds in de vijftiger jaren door mijn ouders van hem rechtstreeks aan de deur gekocht.in apeldoorn. hij ventte met zijn schilderijen.
    goede schilder vind ik.
    volgens mij kwam jij ui het oosten des lands.
    ik vermoed dat hij inmiddels wel overleden is.
    als u mij mailt kan ik u foto's van de schilderijen toemailen.



    peter meijboom
  • Re: l.hartman

    31 augustus 2006 21:05
    Hoi Peter, las je bericht, ben benieuwd naar je schilderijen. Schilderes Louise Justine Hartman (Semarang 1905-Den Haag 1970). Trouwde oa. met T.Bitter ook kunstschilder in 1954.Zij kreeg oa. les van E.Roelofs-Bleckman. Zij was lid van 'Det Onafhankelijken'Amsterdam en 'Pulchri Studio' Den Haag. Het leuke is de signatuur Je hebt een signatuur van L.Ha(r van schoolspelling met de krul)-tman. En je hebt de signatuur van Louise L.Hartman (r). Vreemd ik heb zelf 9 schilderijen van L.Hartman of L.Ha(school r!)hartman het verschilt. Voornamelijk 'straatjes Belgie' straatje Italie, portretten van boeren met pijp, bos- en boerderijgezichten. Ben nog aan het onderzoeken hoe eea. zit. Heb namelijk nog niet een ander L.Hartman dan Louise Justine Hartman Bitter ontdekt. Wil graag je schilderijen zien. In afwachting , groet
  • Re: l.hartman

    22 december 2007 10:26
    ik ben ook in het bezit van een schilderij van L. Hartman Gekocht in 1975 op een veiling van het pand Hotel Beekhuizen in Velp.
    Het stelt voor een vaas met 4 klaprozen.
  • Re: l.hartman

    07 november 2008 20:00
    Ik heb ook een L. HARTMAN en ja hoor weer een leuk en helder gekleurd straatgezicht in perfekte staat incl een mooie lijst.
    Justine "Juus" Louise HARTMAN (NL) werd op 14 juli 1905 in Semarang op Java (INDO) geboren en overleed in Den Haag op 21 november 1970 zus van Wibbo HARTMAN.
    Ze tekende met pen, aquarelleerde, etste en maakte litho's en ook nog houtgravures.
    Zij woonde en werkte in Semarang, Den Haag, Amsterdam en Den Haag.
    Ze verbleef ook nog een tijdje in Italiƫ.
    Zij huwde in Den Haag op 5 september 1932 met J. van SCHAIJK (kreeg 2 kinderen uit dit huwlijk, waaronder Tour van SCHAIJK, die in haar voetsporen trad als beeldend kunstenaar), en hertrouwde in Den Haag met de Haagse schilder Theodorus BITTER (1916) op 5 oktober 1954.
    Kreeg oa. les van mevrouw E. ROELOFS-BLECKMAN van 1922 t/m 1926.
    Juus volgde haar opleiding aan de Haagse Academie voor Beeldende Kunsten van 1926 t/m 1928 olv H. MEIJER.
    Zij was lid van "De Onafhankelijken" in Amsterdam en "De Pulchri Studio" in Den Haag.
    Zij staat vermeld in de Scheen en Jacobs.
    Meer weet ik ook niet te vinden van haar.



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/12/2008 19:25 door Martin65.
  • Re: l.hartman

    26 februari 2009 05:25
    Hallo
    Ik ken meneer Hartman van de periode dat hij in de jaren 60 op de kunstacademie in Den Bosch zat en hij ging deur langs deur om een boterham te verdienen. Ik heb een schilderij uit de jaren 60 met een Grieks of Spaans stadsgezicht maar misschien kan Kunst of Kitch ons verder helpen op onze speurtocht naar Hartman.
    Als u meer wil weten laat dan een berichtje achter,
    Vriendelijke groeten van Auke Feenstra
  • Re: l.hartman

    24 september 2017 19:54
    Hoi, heb ook en schilderij op een plank een boerderij met waterijs in de winter van l hartman, ik kreeg deze schilderij van mijn ouders voordat ze stierven. Na jaren op de zolder kwam ik ze tegen en heb via internet gezocht wie is l hartman. Maar helaas zonder resultaat. Weet u wie hij is? U mag me mailen e.pothoven@live.nl om foto van mijn schilderij naar u te sturen. Zou dolgraag meer informatie van weten.

    Mvg edwin



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2020 21:15 door Edwin477.
  • Re: l.hartman

    24 september 2017 20:03
    Hallo auke, ik heb ook een oud schilderij van l hartman. Deze schilderij is op een plank geschilderd. Een schilderij met boerderij met water. Vermoed in wintertijd geschilderd. Laat u me weten voor meerdere informatie. Mijn emailadres is... Edwinpotje@icloud.com voor foto,s te delen en info te vragen.

    Mvg edwin
  • Re: l.hartman

    22 november 2020 21:07
    Hoi sorry van lang wachten ik heb namelijk een ander emailadres e.pothoven@live.nl. hier een bijlage een schilderij op plank van l hartman. Heeft u dezelde?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2020 21:18 door Edwin477.
  • Re: l.hartman

    22 november 2020 22:28
    Hoi monique, ik heb ook een schilderij van l hartman. Deze schilderij is op een plank geschilders met olieverf. Ik weet niet of het van leo hartman is. Kan goed zijn een vrouw louise hartman. Kun je mij meer over vertellen? Ik heb foto mee gestuurt. Mvg edwin



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2020 22:38 door Edwin477.
  • Re: l.hartman

    11 februari 2021 14:54
    Deze is van Leo Hartman, zijn knecht schilderde en hij verkocht ze [althans dit is wat er wordt vertelt]
  • Re: l.hartman

    11 februari 2021 15:40
    Op grond van een verschil in de signatuur, een door Leo Hartman altijd gehanteerd krulletje aan de R, valt het met L. Hartman gesigneerde werk uiteen in twee delen: werk van Leo Hartman en werk van de Haagse schilderes Louise Justine Hartman (1905-1970) die getrouwd was met de kunstenaar T. Bitter.
    zie
    .stichtingvanmourik.nl

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.