Informatie gezocht

Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar

Gepost door Wolterrutgers 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar

    14 november 2021 23:34
    Ik heb dit schilderij gekocht op een kringloopveiling in Belgiè en opgehaald in Brasschaat.
    Ik heb gezocht naar de naam Paul Verlaine maar heb niets kunnen vinden.
    Wie kan mij iets vertellen over dit schilderij en kunt u een schatting doen over de waarde. ik ben zeer benieuwd.

    Omschrijving

    Heel mooi klassiek schilderij - Paul Verlaine - olie op doek
    Een winterlandschap met 2 boerderijen tussen de kale bomen en een mooie, indrukwekkende lucht.
    Onderaan in 't midden gesigneerd Paul Verlaine.
    Tevens heel mooi ingekaderd in volledig houten kader met een fijne reep uit jute en een gouden biesje.

    Afmetingen :
    Met kader : LxB = 121 x 91 cm
    Doek : LxB = 100 x 70 cm



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2021 11:55 door Wolterrutgers.
  • Re: Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar

    16 november 2021 12:50
    De dichter Paul Verlaine tekende ook maar in 1896 stierf en dit werk is nieuw. Het is inderdaad netjes ingelijst, maar het ding zelf is kitsch en komt uit een Chinese schilderijenfabriek. De waarde is dan ook nihil.
  • Re: Wie kan mij meer informatie geven over deze kunstenaar

    22 november 2021 15:43
    Hartelijk dank voor uw reactie, ik had gehoopt op een positiever bericht maar het is zoals het is.
    Het blijft wel aan de muur hangen want al is het in dit geval kitsch, het blijft voor mij een mooi schilderij.

    Groet, Wolter



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/11/2021 15:45 door Wolterrutgers.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.