Informatie gezocht

Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

Gepost door verfkwast 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

    18 januari 2022 16:36
    Wat kan ik met mijn Arie Zuidersma?

    In de jaren 70 & 80 was Arie Zuidersma onze overbuurman en raakte goed bevriend met m'n ouders.
    Mijn vader handelde wat in antiek en Arie en z'n vrouw kwamen geregeld op visite.
    Er hing toen een oud, vrij zomber, schilderij van een schaapsherder die met z'n kudde langs een paar oude boerderijtjes liep waar Arie wel wat in zag.
    Hij heeft hem toen meegenomen en flink opgefleurd door hem over te schilderden maar de krabbel die er onder staat lijkt me niet zijn handtekening.

    Heb het schilderij gekregen, het is een prachtig werk maar wat kan ik er mee?
    Is het nog wat waard als het niet ondertekend is?
    Is het de moeite waard om het te laten taxeren of gaat dat niks toevoegen?

    Bedankt.
  • Re: Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

    18 januari 2022 16:56
    Zonder foto is er weinig van te zeggen.
  • Re: Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

    18 januari 2022 17:05
    Foto van het schilderij:
    (zie bijlage)
    .
  • Re: Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

    18 januari 2022 17:29
    Volgens mij staat de signatuur van de oorspronkelijke schilder er nog op. . Het is leuk voor het verhaal, maar veel waarde heeft het niet.
  • Re: Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

    18 januari 2022 18:33
    Ok, dus als ik het goed begrijp is het schilderij bijna niks waard dus taxeren heeft geen nut ?



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2022 18:48 door verfkwast.
  • Re: Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

    18 januari 2022 19:36
    Het is wel een onmiskenbare Arie Zuidersma geworden. In zo'n geval zou ik uitzoeken of er directe familie van hem bestaat die op schrift willen bevestigen wat het is. Of ermee naar een Groninger kunsthandel gaan. Taxeren lijkt me niet zinnig, het zal bij elke taxateur grillige verschillen opleveren.
  • Re: Wat moet ik met mijn Arie Zuidersma?

    19 januari 2022 07:41
    Zonder het verhaal erbij zou ik er niet Arie Zauidersma in herkennen. Dus een onmiskenbare Arie Zuidersma zou ik het zeker niet willen noemen.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.