Informatie gezocht

Schilderoj

Gepost door hansbalfoort 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Schilderoj

    18 mei 2022 15:21
    Ik heb een schilderij uit de erfenis van mijn oma. Het is gesigneerd met M.de Witte. Kan iemand mij iets over dit schilderij vertellen of heeft iemand info
  • Re: Schilderoj

    18 mei 2022 22:42
    Het originele werk van dit schilderij is van Petrus Johannes Schotel (11 November 1808 - Dordrecht, 23 Juli 1865 - Dresden). De titel van het werk is "Het squadron van ZKH Prins Willem Frederik Hendrik der Nederlanden in het Engelse Kanaal bij slecht weer, oktober 1843".

    Dit werk is verschillende keren gecopieerd door diverse kunstenaars oa J.H. Wolhoff
    Ook M de Witte heeft dit blijkbaar gedaan. Geen idee of M de Witte en Aldert Maria Witte dezelfde persoon zijn.

    Aldert Maria Witte was ontwerper, typograaf. Hij ontwierp oa boekbanden, boek- of stofomslagen en affiches.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.