Informatie gezocht

Bergense School 1920. Kunstenaar onbekend

Gepost door FanThomas 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Bergense School 1920. Kunstenaar onbekend

    28 mei 2022 12:08
    Beste,

    Hierbij breng ik graag het volgende werk onder jullie aandacht en wil ik een beroep doen op jullie expertise. De afmetingen van het werk zijn 23 cm bij 28 zonder lijst en 35 cm bij 42 cm met lijst. Het is rechtsonder gesigneerd.
    Op de achterzijde staat geschreven: Bergense School 1920. Iemand die iets meer kan vertellen over de maker of de afbeelding? Alle informatie is welkom.

    Ik hoor het graag,
    Met vriendelijke groet,
    Thomas



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2022 12:13 door FanThomas.
  • Re: Bergense School 1920. Kunstenaar onbekend

    28 mei 2022 17:58
    Misschien woonde de maker in Bergen, maar Bergense School ziet er heel anders uit.
  • Re: Bergense School 1920. Kunstenaar onbekend

    28 mei 2022 19:51
    Hoi,

    Mee eens. Het zou goed kunnen dat de vervaardiger in Bergen heeft gewoond en dat dit de rede is geweest dat iemand destijds op de achterzijde Bergense School heeft 'gekalkt'.
    Tijdens mijn online zoektocht kwam ik echter ook het volgende tegen: [www.caputovis.nl]
    Moet zeggen dat het monogram van dat werk wel gelijkenissen toont.
  • Re: Bergense School 1920. Kunstenaar onbekend

    29 mei 2022 13:36
    Ja, die beide monogrammen moeten haast wel van dezelfde kunstenaar zijn. De vraag blijft dan of dat landschap op CaputOvis wel van Schwarz is. Want dat lijkt me niet bepaald een betrouwbare bron. Schwarz' andere monogrammen die ik zie zijn niet letters dooreen maar gewoon opeenvolgend.
  • Re: Bergense School 1920. Kunstenaar onbekend

    29 mei 2022 16:26
    Wederom eens. Ook ik plaats daar zo mijn vraagtekens bij.. Aan de andere kant zal dat vast ergens op gebaseerd zijn en moet ik zeggen dat de werken van Schwarz die ik (online) heb gezien veel variatie tonen. Voor wat betreft de signatuur kan ik ook nergens vinden dat er door hem op deze wijze is gesigneerd. Een vreemd verhaal. Wellicht dat er nog iemand op het forum iets meer kan vertellen? Dank voor het meedenken!

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.