Informatie gezocht

Stilleven

Gepost door beancavdk 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Stilleven

    01 juli 2022 20:16
    Wie oh wie kan mij vertellen hoe oud dit is? Ik zoek al zooo lang..?? Op de achterkant staat geschreven f2.75 per set..en iets van "3 laag zwart goud" (ik heb er 2) alvast bedankt!! Vr groet oja hij is "gesigneerd?" Met een "N"..



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/07/2022 20:21 door beancavdk.
  • Re: Stilleven

    01 juli 2022 23:47
    De "3 laag zwart goud" lijkt mij 37009 zw goud oftewel de (bestel)code voor het soort lijst.

    Die signatuur kan ik niks mee, maar alleen al gezien de kwaliteit van het paneel (noesten op voor- en achterzijde) zou ik absoluut geen hoge verwachtingen hebben
  • Re: Stilleven

    02 juli 2022 11:42
    Bedankt voor je reactie..! Maar hoe oud zou hij ongeveer kunnen zijn dan? Want aan de achterkant zijn ook nog pop nagels gebruikt...maar ik heb er dan ook echt helemaal geen verstand van hoor..en dat er achterop staat dat ze per set 2 gulden 75 zouden zijn?? Dat moet dan toch wel lang geleden zijn?
  • Re: Stilleven

    02 juli 2022 13:54
    Dit is iets uit de naoorlogse periode 1945-1955, toen men alles aanpakte om brood te verdienen. De maker is dan ook geen academisch opgeleide kunstenaar geweest en zelfs geen amateurschilder, maar een huisschilder of zo, die in opdracht van een meubelwinkel een paar honderd dezelfde stilleventjes maakte. Waarde heeft het niet. Ik vrees dat het in een kringloopwinkel hoogstens om de lijst een koper zou vinden....
  • Re: Stilleven

    02 juli 2022 15:16
    Oke..bedankt..! Dan hoef ik het me niet meer af te vragen..ik vind ze wel mooi..heb er 40 euro voor betaald voor die 2 ..dus valt mee..misschien komt er ooit nog is een echt "stilleven" op mijn pad want hou wel van oude schilderijen..nogmaals dank voor de reacties ps..ik heb nog een foto toegevoegd van het 2de schilderij...ik kan me haast niet voorstellen dat huisschilders dit vroeger konden...toch ook wel knap dan..



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2022 15:32 door beancavdk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.