Informatie gezocht

Stilleven cyr bleijs

Gepost door beancavdk 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Stilleven cyr bleijs

    09 juli 2022 22:52
    Deze mooie schilderijtjes op de kop getikt..het is krijt op karton..kan ik ervan uitgaan dat ze rond 1900 gemaakt zijn..achterop 1 schilderij staat kunsthandel "citroen" mbt de lijst..die zat rond 1910 tot 1920 in Amsterdam..de lijsten zijn overigens erg slecht (helaas) wat zouden de schilderijtjes waard zijn?? Alvast bedankt
  • Re: Stilleven cyr bleijs

    09 juli 2022 23:32
    Ze zijn van Adrianus Cyriacus Bleijs (1842-1912) [rkd.nl]
    Er is nogal wat van hem bewaard gebleven zoals je hier ziet:
    [www.google.com]

    Meestal zijn de prijzen rond de 100 euro, al moet ik zeggen dat deze wel uitzonderlijk mooi zijn, vooral die met de viooltjes. Je kunt ze bij een veilinghuis aanbieden of op Catawiki of Marktplaats zetten. Misschien bied ik wel mee :)

    Op Marktplaats is een zeer soortgelijke voor 80 euro te koop :[www.marktplaats.nl]



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2022 23:47 door Hart.
  • Re: Stilleven cyr bleijs

    09 juli 2022 23:54
    Bedankt voor uw reactie..ik vind ze zelf ook erg mooi...ik ga om 1 een nieuwe lijst doen..en bij het uit halen kwam ik erachter dat je het krijt makkelijk kunt weg vegen..is er ook iets wat ik kan doen..fixeren ofzo? Of beter niks aan doen?
    Grt beanca



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/07/2022 10:10 door beancavdk.
  • Re: Stilleven cyr bleijs

    10 juli 2022 11:08
    Jazeker kan dat. Daar zijn vernevelaars, maar ook 'gewone' spuitbussen voor in de handel: [www.youtube.com]
  • Re: Stilleven cyr bleijs

    10 juli 2022 11:25
    Oke bedankt voor het advies en het is wel verstandig om te doen? Dit omdat de schilderijtjes best oud zijn?
  • Re: Stilleven cyr bleijs

    10 juli 2022 13:08
    Ik doe het bij pastels die ik wil houden wel. Want het krijt gaat ook achter het glas los raken en naar beneden vallen of aan het glas plakken. Ik zie na die behandeling met fixatief geen visueel verschil. Sommige worden er zelfs wat frisser van.
  • Re: Stilleven cyr bleijs

    10 juli 2022 13:41
    Top! Heel erg bedankt voor de reactie..ga ik doen
  • Re: Stilleven cyr bleijs

    11 juli 2022 07:40
    Hart Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Ik doe het bij pastels die ik wil houden wel. Want
    > het krijt gaat ook achter het glas los raken en na
    > ar beneden vallen of aan het glas plakken. Ik zie
    > na die behandeling met fixatief geen visueel versc
    > hil. Sommige worden er zelfs wat frisser van.

    Pastel wat tegen het glas aanplakt??
    Dan wordt er structureel dezelfde inlijstfout gemaakt als bij de pastels van topicstarter: de pasteltekening direct tegen het glas.
    Altijd een passepartout of fillets er tussen, dan is dat probleem opgelost.

    Tevens nooit acryl (in de volksmond plexiglas) als inlijstglas gebruiken, dat is statisch en dat gaat in combi met pastel niet goed :)

    Inzake fixeren: met enig beleid (oftwel niet teveel) is altijd wel een goed idee.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.