Informatie gezocht

boerenpaar

Gepost door Pamela2022 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • boerenpaar

    24 juli 2022 16:08
    Ook van mijn vader nog is deze aquarel van een boerenechtpaar met een Italiaanse (?) naam. Graag zou ik weten wie dat is. Lijkt me ook geen amateurtje.
  • Re: boerenpaar

    24 juli 2022 18:43
    Mooi ding. Ik kom na wat gepuzzel op de rare naam Bergsi. Een Utrechtse kunsthandel heeft iets vergelijkbaars verkocht van ene Johannes Bergsi (Hoofdplaat 1834 - Rotterdam 1910), waarvan de signatuur wel lijkt overeen te komen: [haffmansantiek.nl]

    Het zou dan om deze tekenaar/lithograaf gaan:
    [rkd.nl]
    Omdat hij een geboren Zeeuw was, kan dat wel kloppen met de afbeelding. De hoed van de man lijkt me Zeeuws.

    Een merkwaardige naam met inderdaad een zuidelijk lijkende uitgang, maar die Fins-Estlands schijnt te zijn. Hij is volgens het Meertens Instituut in NL nu uitgestorven.
  • Re: boerenpaar

    25 juli 2022 11:13
    Wat fijn dat we dit nu ook weten. We dachten altijd dat het een plaatje was, tot ik het uit de lijst haalde en je echt de verf kon zien liggen. En Zeeland, dat klopt helemaal met onze herkomst. Super bedankt!
  • Re: boerenpaar

    26 juli 2022 07:53
    Ja top Hart wederom een zg Bingo
    Dit vond ik in mijn archief

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.