Informatie gezocht

Josina smeenk knap verborgen portret

Gepost door JannyvanDolderen 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Josina smeenk knap verborgen portret

    16 november 2022 21:29
    Josina heeft in 1950 een familieportret geschilderd, een moeder met 2 kinderen, door vererving in ons bezit.
    Vandaag bracht ik het werk naar de lijstenmakerij om een kleine reparatie aan de lijst te laten uitvoeren.
    Het portret zelf , op linnen geschilderd, is in een uitstekende conditie.
    Tot mijn grote verbazing zit er onder dit portret nog een veel ouder portret van een heel lief jongetje, geschilderd op jute, vermoedelijk in de oorlogsjaren, ook in prima conditie.
    Wie is dit en waar/wanneer is dit portret geschilderd?
  • Re: Josina smeenk knap verborgen portret

    18 november 2022 19:07
    Dag Janny,

    Wat leuk om uw bericht te lezen. Het schilderij is geschilderd door mijn oma. De afbeelding is mijn van oom.

    Ik zal de foto even naar hem doorsturen. Hij zal er ongetwijfeld meer over weten. Als u uw e-mailadres deelt kan ik u een uitgebreidere e-mail sturen.

    Heel leuk!

    Vriendelijke groet,

    Emile
  • Re: Josina smeenk knap verborgen portret

    19 november 2022 06:25
    Nooit van Josina Smeenk gehoord, maar mijn reactie op de foto was: Dit fijngevoelige portretje kan alleen de vader of de moeder gemaakt hebben, met zoveel liefde schilder je geen vreemd kind. Blijkt nog zo te zijn ook....
  • Re: Josina smeenk knap verborgen portret

    19 november 2022 08:31
    Heeft een boek over haar vader geschreven,
    Dit is wat ik kon vinden...leuke voorstelling

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.