Informatie gezocht

Herkomst schilderijtjes

Gepost door EbWijkstra 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Herkomst schilderijtjes

    24 december 2022 00:49
    Goedendag,

    Ik ben op zoek naar informatie van twee schilderijtjes, die van mijn ouders zijn geerfd.

    Het zijn beide landschappen en gesigneerd.

    Het grootste meet 77x34 cm, binnen de lijst en is gesigneerd door Lourens
    Het tweede is iets kleiner 39x28, binnen de lijst en de signatuur is onleesbaar.

    Wij wonen in Invercargill, New Zealand, dus niet eenvoudig om het te laten taxeren en/of informatie krijgen. Wij wonen hier reeds meer dan 40 jaar en hebben het meegekregen toen we naar NZ vertrokken.
    Ik heb van beide schilderijtjes een foto aangehecht.

    Kunt U mij verder helpen?

    Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

    Hartelijke groet,

    Eb Wijkstra
  • Re: Herkomst schilderijtjes

    22 januari 2023 17:15
    Als je kijkt naar de streepjes boven het raam (latei) en de raamlatten is het schilderij niet erg hoog van kwaliteit. De schilder heeft zich er wel heel erg gemakkelijk vanaf gemaakt. Ik denk dat het een amateur of een onbeduidende ongeschoolde schilder is.
  • Re: Herkomst schilderijtjes

    25 januari 2023 13:34
    dit is zeker niet het werk van een (kleine) Meester. Toch goede amateur.
  • Re: Herkomst schilderijtjes

    25 januari 2023 14:55
    ik lees lourens
    Is meer werk van hem en zijn zg slaapkamer schilderijen.
    Niet om lelijk te doen...maar kocht je een bankstel kreeg je er een wand versiering bij.
    De muren waren veelal leeg in de 50 jaren.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.