Informatie gezocht

Mesdag

Gepost door DirkHeijnekamp 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Mesdag

    12 januari 2023 16:00
    Hallo, mijn vraag is of dit een echte Mesdag zou kunnen zijn , en of onderzoek zinvol is. Paneeltje geschilderd, achterzijde voorzien van een lakstempel.
    Herkomst is gekregen, zonder nadere informatie.
  • Re: Mesdag

    22 januari 2023 17:08
    Staat er een ‘N’ voor de signering? Dan is het ‘naar’ Mesdag, dus nageschilderd van een schilderij van Mesdag
  • Re: Mesdag

    25 januari 2023 13:31
    toch zou het kunnen, heb het opgezocht en signatuur klopt. Maar om zekerheid te hebben of dit een 'echte' Mesdag is, zou serieus expertenonderzoek nodig zijn. C:\BCARD98\Handtek\mesdag.jpg
  • Re: Mesdag

    07 februari 2023 14:04
    Welnee, het lijkt in de verste verten niet op een Mesdag, is ook veel te nieuw voor een schilder die in 1915 overleed. Het is een overduidelijke Jan Kelderman (1914-1990), massakliederaar eerste klas. In elke kringloop hangt wel iets van hem, nooit met dezelfde naam eronder. Google maar, je vindt er honderden broertjes van deze.
  • Re: Mesdag

    08 februari 2023 19:40
    Het is 100% Jan Kelderman.
    Ik heb er een stuk of 6 van hem.
    Zijn geen kostbare schilderijen.
    Zoek maar op Kelderman Catawiki
  • Re: Mesdag

    08 februari 2023 19:54
    Bedankt markies, maar ik denk toch niet dat je t bij het rechte eind hebt. Dit paneeltje is schoongemaakt en gevernisd, helaas in glans, maar heeft veel meer weg van mesdag dan van kelderman.
    Evengoed dank.
  • Re: Mesdag

    10 februari 2023 14:19
    zijn d was gelijk aan de onderkant ven de e
    zie verschil
    dus reden tot grote twijfel...enz
    Maar U had het over een paneeltje met op de achterkant een lakstempel.
    Dit werd veelal in de 19 eeuw gekocht in Belgie waar een speciale fabriek deze maakte.
    Misschien via dit stempel meer info te verkrijgen maar vergeet Mesdag denk aan hergebruik van paneel.
  • Re: Mesdag

    20 februari 2023 13:00
    Markies74 heeft het bij het juiste eind. Het is een typische Kelderman. Kijk maar: [www.google.com]



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2023 13:00 door uverb.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.