Informatie gezocht

Pjg gabriel

Gepost door beancavdk 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Pjg gabriel

    03 maart 2023 22:22
    Hallo allemaal, wie kan mij vertellen? Is deze pjg gabriel echt of nep? Hij is gesigneerd en het lijkt geschilderd of getekend? Op papier..zit wel in een echt oude lijst



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2023 23:03 door beancavdk.
  • Re: Pjg gabriel

    04 maart 2023 10:34
    Geschilderd voel je oneffenheden.
    Getekend voelt get glad.

    Voelt het glad dan met een loep kijken of je puntjes ziet of dergelijke
  • Re: Pjg gabriel

    04 maart 2023 10:56
    Bedankt voor uw reactie...ik denk niet dat het geschilderd is al zie ik ook wel wat vegen lastig ..als ik met een vergroot glas kijk ..lijkt het zanderig zeg maar of korrelig? Geen puntjes denk ik..en ergens lijkt het ook wel of het witte met krijt is gebeurd en de rest van het schilderij met wat anders...net op de achterkant van het papier gekeken met een vergrootglas die lijkt ook zanderig dus dat zit in het papier...ik zie geen puntjes



    2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2023 11:21 door beancavdk.
  • Re: Pjg gabriel

    04 maart 2023 19:21
    Vandaag vernomen dat het om een Litho gaat van pjg gabriël! Uit 1893! Zijn 12 drukken gemaakt en waarschijnlijk is dit de enigste die is over gebleven..verdere informatie als iemand nog wat weet ik welkom
  • Re: Pjg gabriel

    05 maart 2023 12:22
    Wel apart dat je dat "vernomen" hebt, want Paul Gabriël heeft nooit een litho in zijn 75-jarige leven gemaakt.
  • Re: Pjg gabriel

    05 maart 2023 12:25
    Ik heb dit vernomen van Toon wildeboer..ik neem aan dat hij kennis van zaken heeft?????
  • Re: Pjg gabriel

    05 maart 2023 17:02
    Als Gabriël ooit litho's gemaakt had, dan zou dat op Artprice en bij de RKD vermeld zijn en dat is het niet. En dan zouden er meer litho's van hem bekend zijn. Lithograferen is namelijk niet iets wat een schilder er zomaar effe naast doet. Het lijkt ook niet op een litho, maar een handgeschilderd werkje, een gouache of een wit gehoogde aquarel, op papier dat door een vroegere kartonnen achterkant bruin is geworden. Het passe-partout is nieuw, dus uit die lijst valt niks af te leiden.
  • Re: Pjg gabriel

    05 maart 2023 17:22
    Tja dan weet ik het ook niet..ik heb toon een aantal foto's toegestuurd en wat hij mij vertelde is dat er een aantal litho's zijn gemaakt maar dat die waarschijnlijk door de tijd niet meer bestaan.. ik ben zelf geen kenner maar ga er dan vanuit omdat hij toch wel echt een kenner is..op de rkd staat sws vermeld dat 1 er prent van hem bekend ik heb er een screenshot van gemaakt maar weet niet hoe ik dat kan toevoegen.. net gehoord...het is niet op Art price vermeld omdat het een druk produce is en dat is commercieel niet intressant volgen Toon Wildeboer is het zeker een Litho



    3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2023 17:47 door beancavdk.
  • Re: Pjg gabriel

    06 maart 2023 16:55
    Maar eh.. als je vindt dat die scharrelaar je vragen al beantwoord heeft, wat wil je dan van ons weten? Dan is het toch klaar? Zo niet, en als je daar in de buurt woont, zou ik naar Zadelhoff en/of Van Spengen gaan. Die zullen je vertellen dat het litho-verhaal kletskoek is, maar dat het ook geen originele Gabriel is. Het is een handgeschilderde kopie. Met als extra instinker een koperen naamplaatje.
  • Re: Pjg gabriel

    06 maart 2023 17:01
    Wat een onaardigheid hier allemaal ...



    1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/03/2023 17:40 door beancavdk.
  • Re: Pjg gabriel

    09 maart 2023 08:48
    Het wordt nou eenmaal een warboel om beweringen van een handelaar tegen te moeten spreken die hier niemand kent, vooral als jij die ook nog gaat volhouden. Maar je hebt toch een goed advies gekregen om naar die veilinghuizen te gaan/mailen?

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.