Informatie gezocht

Jan Vrolijk en Jan Hendrik Weissenbruch

Gepost door formaties10 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

• Jan Vrolijk en Jan Hendrik Weissenbruch

06 september 2024 20:30
    Op catawiki word alweer een schilderij aangeboden nu van Jan Vrolijk zeer waarschijnlijk een vals werk..
    Het echte werk is van Jan Hendrik Weissenbruch.
    Hoe is zoiets mogelijk,graag jullie mening,bedankt.
  • Re: Jan Vrolijk en Jan Hendrik Weissenbruch

09 september 2024 13:46
    Tja. Het wordt daar steeds erger. De Apol en de Koppenol van dezelfde aanbieder zijn zelfs afschuwelijk slecht geschilderd. Catawiki laat Nederlandse kunst doodleuk door buitenlandse "experts" beoordelen, dat lijkt me de hoofdreden. Hoewel ook de Nederlandse veel valseriken vaak hoog taxeren.

Voor mij is de lol er allang af. Het succes zit volgens mij in de internationalisering. Veel rommel die in eigen land onverkocht blijft, gaat zo naar het buitenland. Je moet eindeloos zoeken voor je iets van kwaliteit vindt, en dan zit er vaak een limiet op die je niet mag zien. Jammer genoeg wordt ook met Marktplaats aanbod ermee vervuild.
  • Re: Jan Vrolijk en Jan Hendrik Weissenbruch

10 september 2024 08:24
    Bedankt voor u antwoord,maar dit soort Nederlandse kunst word alleen door de heer leo setz gekeurd,dat weet ik uit betrouwbare bronnen.
    En die staat bekend om valse werken aan te nemen.
    Ikzelf heb verschillende keren hun op de hoogte gebracht maar ze doen hem alleen maar beschermen,daarom plaats ik telkens deze berichten met fotos erbij.
    Nogmaals dank