Informatie gezocht

Wie is de schilder?

Gepost door Hendrike 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

• Wie is de schilder?

30 maart 2025 12:48
    Wie kan mij helpen? Wie is de schilder, welke periode zijn deze werkjes gemaakt? En wat is de waarde?
  • Re: Wie is de schilder?

16 april 2025 00:11
    Mijn indruk is dat dit geen (bekend) meesterschilder is (geweest). Wel een aardig voorbeeld van naïeve kunst, deze twee landschapjes.
    Te beschouwen als tweeluik: het (rechtse) huisje is hetzelfde, alleen vanuit andere gezichtspunt en jaargetijde gezien (respectievelijk zomer en herfst).
    Vermoedelijke dateren deze werkjes uit de periode omstreeks 1950-1970, dus enigszins 'mid-century'.
    De (geld)waarde is nihil, evenals de verzamelwaarde; misschien dat sommigen een emotionele waarde voelen voor deze werkjes.
    Dit laatste geldt zeker als daadwerkelijk de maker en locatie te achterhalen zouden zijn.

Het signatuur zou als "Verweij" kunnen worden gelezen. Géén Kees Verweij in ieder geval.

MArtDeJOngh
  • Re: Wie is de schilder?

18 april 2025 09:02
    Beste Mart
    Hartelijk dank voor uw reactie.
    Ik zag deze twee een paar jaar geleden bij een brocanteur hangen en vond de verstilling de romantiek mooi. Heb ze gekocht voor €30,00 de twee. Wilde ze nu ivm verhuizing verkopen. Maar ik blijf ze mooi vinden, dus ik denk dat ik er toch maar een plekje voor ga zoeken.
    Het genieten levert mij meer op dan de paar euro’s.
    Groet Ria