Informatie gezocht

Otto van Rees

Gepost door Jan Maarten Frequin 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Otto van Rees

    04 februari 2000 11:52
    L.S.
    Ik zou graag informatie willen hebben over de kunstschilder Otto van Rees. Ik ben daarvoor reeds in het Wieger Museum in Deurne geweest, de plaats waar hij ooit gewoond heeft. Bestaat er lectuur over deze kunstschilder, die tevens dichter was?
    vriendelijke groeten J.M. Frequin, Ravenstein
  • Re: Otto van Rees

    05 februari 2000 20:09
    : L.S.
    : Ik zou graag informatie willen hebben over de kunstschilder Otto van Rees. Ik ben daarvoor reeds in het Wieger Museum in Deurne geweest, de plaats waar hij ooit gewoond heeft. Bestaat er lectuur over deze kunstschilder, die tevens dichter was?
    : vriendelijke groeten J.M. Frequin, Ravenstein
    ----
    ----
    In het boek, Nederlandse schilders in Parijs 1900-1940, is een groot hoofdstuk gewijd aan deze schilder.
    Uitgave van: Wereldvenster Baarn.
  • Re: Otto van Rees

    18 juli 2000 08:56
    : : L.S.
    : : Ik zou graag informatie willen hebben over de kunstschilder Otto van Rees. Ik ben daarvoor reeds in het Wieger Museum in Deurne geweest, de plaats waar hij ooit gewoond heeft. Bestaat er lectuur over deze kunstschilder, die tevens dichter was?
    : : vriendelijke groeten J.M. Frequin, Ravenstein
    : ----
    : ----
    : In het boek, Nederlandse schilders in Parijs 1900-1940, is een groot hoofdstuk gewijd aan deze schilder.
    : Uitgave van: Wereldvenster Baarn.

    Geachte heer/mevr.,
    Ik ben in het bezit van diverse catalogi van Otto van Ress, bovendien heb ik vrij veel werk van hem, vooral schetsten en tekeningen.
    eind 2002 komt er in het Singer museum te Laren een grote overzichtstentoonstelling
  • Re: Otto van Rees

    18 juli 2000 16:32
    Ik heb u al eerder gemailed, maar kort. Zelf ben ik in het bezit van een catalogus uit 1975 (haags gemeentemuseum en centraal Museum Utrecht) over Otto van Rees.
    Willem Enzinck heeft een korte monografie gemaakt over Otto van Rees, die heb ik ook.
    Voorts heb ik een bcatalogus van een emuseum uit Acsona (zwiterland) waar van Rees gewoond heeft. Zij hebben in 1995 een tentoonstelling gehad.
    Bovendien heb ik een gatalogusje van Het SM amsterdam uit 1961. Verder nog diverse artikelen in boeken.
    Al u een enander eens in wilt zien, moet u even conatct met mij opnemen. Voorts zoals gemaeld kan ik u een olieverf laten zien en diverse tekeningen en schetsen, waarvan ik sommigen ook te koop aanbiedt.
    Vrgr. PPBleijerveld


    : L.S.
    : Ik zou graag informatie willen hebben over de kunstschilder Otto van Rees. Ik ben daarvoor reeds in het Wieger Museum in Deurne geweest, de plaats waar hij ooit gewoond heeft. Bestaat er lectuur over deze kunstschilder, die tevens dichter was?
    : vriendelijke groeten J.M. Frequin, Ravenstein
  • Re: Otto van Rees

    19 augustus 2000 16:14
    Geachte heer Bleijerveld,
    ik las dat u een catalogus uit Ascona heeft van O, van Rees. ik zelf ben ook geintresseerd in zijn werk. Kunt u mij het adres van het museum mailen, zodat ik kan proberen deze te krijgen.
    Wat voor werk bied u van hem te koop?
    Met vriendelijke groet,
    Bjorn Tempelman
  • Re: Otto van Rees

    10 oktober 2000 19:56
    het klopt niet dat hij tevens dichter was. er is een boek helemaal over otto van rees dat boek heet Otto en adya van rees. uitgave centraal museum utrecht en haags gemeente museum 1975. op dit moment word er een grote tentoonstelling voorbereid in het singer museum in laren over otto. veel succes lex
  • Re: Otto van Rees

    20 januari 2001 11:34
    Goedendag,
    Bij deze moet ik U corrigeren. Otto van Rees heeft nooit op huize De Wieger gewoond. Hij was in de jaren '20 woonachtig op het Deurnese Klein Kasteel, waar later inderdaad wel een Wiegersma kwam te wonen. Ik zou U uit willen nodigen in onze bibliotheek; wij hebben een grote verzameling krantenartikelen uit de laatste 40 jaar. Mogelijk is daarin iets te vinden over Van Rees.
    Mailt U me even!
    -----
    : L.S.
    : Ik zou graag informatie willen hebben over de kunstschilder Otto van Rees. Ik ben daarvoor reeds in het Wieger Museum in Deurne geweest, de plaats waar hij ooit gewoond heeft. Bestaat er lectuur over deze kunstschilder, die tevens dichter was?
    : vriendelijke groeten J.M. Frequin, Ravenstein

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.