Informatie gezocht

SCHILDER VAN WIJCK

Gepost door Danielle Koning 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • SCHILDER VAN WIJCK

    23 februari 2000 01:42
    "RE:Jacques van Wijck
    Begin 20ste eeuw
    Dit is een Vlaamse schilder, die werkzaam was in en rond antwerpen. Hij vond zijn inspiratie o.a. bij de rivier de Schelde. Hij heeft tentoongesteld op de Salon Triennal de Beaux-Arts in Brussel."
    bedankt voor deze info kan iemand mij ook nog een indicatie van de waarde geven van het schilderij? En..Salon Triennal de Beaux-Arts in Brussel kan ik nergens vinden op internet.. had wel wat meer van zijn werk willen zien. Met vriendelijke groet,
    Danielle



  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    12 maart 2000 16:40
    : "RE:Jacques van Wijck
    : Begin 20ste eeuw
    : Dit is een Vlaamse schilder, die werkzaam was in en rond antwerpen. Hij vond zijn inspiratie o.a. bij de rivier de Schelde. Hij heeft tentoongesteld op de Salon Triennal de Beaux-Arts in Brussel."
    : bedankt voor deze info kan iemand mij ook nog een indicatie van de waarde geven van het schilderij? En..Salon Triennal de Beaux-Arts in Brussel kan ik nergens vinden op internet.. had wel wat meer van zijn werk willen zien. Met vriendelijke groet,
    : Danielle
    -------
    ------
    Hier nog wat veilingopbrengsten.
    Wijck van Jaap (Jacques)
    20ste eeuw
    Vlaams
    2000a 60x80 f 2.040.-
    Bloei in mei
    2000a 60x70 f 660.-
    Dreef in herfsttooi
    2000a 60x80 f 1.200.-
    Mark bij grijs weer
    2000a 70x50 f 360.-
    Bosgezicht
    2000a 60x80 f 1.440.-
    Bloei in mei
    2000a 43x62 f 780.-
    Figuren onder bomen


  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    26 oktober 2005 16:01
    Beste Danielle,

    Ik heb (had) een oudoom, genaamd Jacques van Wijck en in leven woonachtig te Antwerpen. Hij leefde van 11-9-1870 tot 3-6-1946 en overleed te Antwerpen.
    Was dus een Nedrelandse schilder en van hoofdberoep glazenier, glas in lood werken zijn in beperkte mate nog in de familie, evenals een aantal schilderijen van hem.

    Toeval wil dat een neef mij gisteravond belde. Hij wil een verzameling maken ( foto's)
    van de werken van ome Jacques, zoals hij bij ons bekend is.
    Zelf heb ik 2 werken van hem thuis hangen ( eigendom van mijn ouders):
    De Mark en Gezicht op de Strijbeekse Heide (heide hier in de buurt).

    Veel meer informatie heb ik op dit moment niet. Wat weet jij van hem zodat informatie uitgewisseld kan worden.

    Met vriendelijke groet,

    Felix Verhagen
  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    Danielle Koning
    17 maart 2006 07:43
    Ik heb een zeegezicht van J.H van Wijck hangen. Kan eventueel een foto sturen. Mijn interesse werd van de week weer gewekt doordat er in de goudstikker collectie ook een schilderij van Wijck geretouneerd dient te worden. Hij was een tijdgenoot volgens het bericht van Avercamps.
    Mijn schilderij komt van oorsprong uit de collectie van de familie van Heeckeren en heeft mijn opa persoonlijk gekregen van baronesse van Heeckeren zo'n 35 jaar geleden.
    Ben heel nieuwsgierig naar de afbeeldingen die u heeft en of het de daadwerkelijk dezelfde schilder is.
    Misschien is het voor u ook mogelijk om een foto te mailen. Ben al 9 jaar op zoek en blij dat nu eindelijk eens iemand met wat info komt :)

    Met vriendelijke groet


    Danielle Koning
  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    19 december 2018 14:17
    hallo.
    ik heb een schilderij,ik denk ook mogelijk van J.H. van Wijck.
    Kunt u voor mij kijken of dit schilderij ook van die schilder is?.
    alvast hartelijk dank voor uw informatie.

    mvg
    Eline
  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    18 maart 2020 17:52
    Ik heb meer dan 50jaar ook een J.v.Wijck schilderij in mijn bezit.
    Ik ben woonachtig in Eindhoven.
    Is het mogelijk dat dit schilderij van hem was.
    De doek-afmeting is 50x40cm
    M.v.g. Monique van den Brink
  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    02 september 2020 15:31
    Geachte mevrouw v.d. Brink,

    Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik heb toch sterk het vermoeden, dat uw schilderij inderdaad is geschilderd door J. van Wijck. Zijn signatuur ontbreekt, maar misschien zit die achter de lijst. Een andere indicatie is misschien te vinden op de achterkant van het schilderij.. Op veel van zijn schilderijen staat op de achterkant namelijk een handtekening al dan niet met potlood geschreven of op een stickertje. Soms staat er daar nog meer. Als u mij een foto daarvan zou toesturen dan kan ik het beter beoordelen.

    Ik ben een van de zeer weinigen die echt veel van J. (= Jaak of Jacques) van Wijck weet en heb een boek - het enige - geschreven over zijn leven en schilderwerken.

    Ben benieuwd naar uw reactie.

    Met vriendelijke groeten,

    H. van Eyk..
  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    23 mei 2021 17:03
    In de erfenis van mijn ouders zat dit schilderijtje met handtekening J v Wijck. Is dit ook van Jacques van Wijk? Het is 18 x 14 cm. Ik ben hele erg benieuwd want ik heb er nog geen informatie over kunnen vinden...
  • Re: SCHILDER VAN WIJCK

    23 mei 2021 17:35
    Geachte,

    Wat leuk dat u reageert. De signatuur is duidelijk "J v Wijck", maar ik betwijfel toch dat dit schilderij van de "Jaak van Wijck" die ik bedoel is. Jaak van Wijck (1870-1946) was mijn grootoom. Van o.a. zijn schilderwerken heb ik een uitgebreide inventarisatie gemaakt. Zo doende ken ik zijn schilderstijl en ook de schrijfwijze van zijn signatuur. Deze wijken af van de stijl/schrijfwijze van hem zoals op uw schilderij staat. Als u meer over mijn grootoom en zijn schilderwerken wilt vernemen kunt u via internet/wikipedia onder "Jaak van Wijck" e.e.a. vinden.

    Met vriendelijke groeten,

    Huibert van Eyk.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.