Informatie gezocht

info gezocht over een schilderij

Gepost door A. Bertens 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • info gezocht over een schilderij

    05 april 2000 21:45
    Ik ben in het bezit van een olieverfschilderij geschilderd op linnen. De schilder heet F.J. Benning o.i.d de naam is niet goed te lezen. Het schilderij zou zeker 135 jaar oud moeten zijn en de schilder woonde destijds in Den Haag. Het schilderij is ongeveer 1m25 bij 80 cm. Op het schilderij is een vissersboot te zien met op de achtergrond water. Op de boot staat de visser. Op de voorgrond zit een vrouw voor de boot die vis aan het schoonmaken is. Naast de vrouw staan enkele korven met vis. Wie kan mij aan de juiste naam van de schilder helpen, de eventuele waarde en wanneer en in welk jaartal het schilderij geschilderd is.
  • Re: info gezocht over een schilderij

    29 april 2000 15:17
    Ik ben op zoek naar een schilder genaamd Joh.Linze (of Linse)
    die rond 1875 een z.n. Jan Plezier gemaakt heeft(waterverf). De personen op de plaat zijn genummerd en een zekere J. van Maurik heeft er een beschrijving van gemaakt. Ik zou graag ook over de beschrijving meer willen weten.

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.