Informatie gezocht

Victor van Moerenhout

Gepost door linda 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Victor van Moerenhout

    19 april 2000 19:11
    Voor een collega zoek ik informatie over Victor van Moerenhout. Waarschijnlijk is dit een Belgische schilder. Zijn schilderijen dateren vanaf 1870 t/m 1920 tenminste dat denken wij. Wie weet hier meer over?????
  • antwoord

    23 april 2000 10:17
    : Voor een collega zoek ik informatie over Victor van Moerenhout. Waarschijnlijk is dit een Belgische schilder. Zijn schilderijen dateren vanaf 1870 t/m 1920 tenminste dat denken wij. Wie weet hier meer over?????
    ----
    ----
    Het gaat hier om Pierre Victor Moerenhout, 1856-1935, inderdaad een Vlaams schilder, werkzaam in Laken en Brussel met een voorkeur voor landschappen en riviergezichten
    Hij had tentoonstelling in Belgie, o.a. in 1898 Antwerpen en 1903 Brussel.
  • Re: Victor van Moerenhout

    12 februari 2001 17:27
    Waarschijnlijk wordt hier bedoeld de schilder Judocus Moerenhout, geboren te Antwerpen. Verschillende werken in het Nederlands Rijs Museum. Zie verder de encyclopedie voor de schilderkunst.

    : Voor een collega zoek ik informatie over Victor van Moerenhout. Waarschijnlijk is dit een Belgische schilder. Zijn schilderijen dateren vanaf 1870 t/m 1920 tenminste dat denken wij. Wie weet hier meer over?????

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.