Informatie gezocht

Toon Verplak

Gepost door dhr. D. Bosman 
Met uw steun kan de Museumserver dit forum blijven uitbaten.

  • Re: Toon Verplak

    23 februari 2001 08:10
    : Kent iemand de schilder Toon Verplak? Heeft iemand informatie over deze schilder?
    Ik ben benieuwd of u al reaktie heeft gehad,Ik ben in het bezit van een landschap vanhem en wil hier wat meer over weten.Alvast bedankt voor de moeite
    Groet Han
  • Re: Toon Verplak

    10 juli 2001 14:06
    Ik heb Toon Verplak goed gekend
    hij was nml de broer van mijn vader
    Er bestaan ook nog schilderijen van hem
    Wacht een reactie af met vriendelijke groet

    Piet-Jan
  • Re: Toon Verplak

    12 oktober 2001 20:25
    Hallo, ik ben op zoek naar informatie over de schilder Toon Verplak. Ik heb n.l. een prachtig schilderij met de Notre Dame in Parijs van hem ,dat vermoedelijk in het begin van de zestiger jaren door hem is geschilderd en aan huis is verkocht.

    Wie kan mij meer vertellen over deze toch wel impressionistische schilder ?
  • Re: Toon Verplak

    24 juli 2005 15:56
    Heren,

    Ik ben ook op zoek naar info over Toon Verplak. Wij hebben 2 schilderijen van hem geerfd: Montmartre met zicht op Sacre Coeur en een kerkinterieur met glas-in-lood madonna.

    Met vriendelijke groet,
    Leon Peeters
  • Re: Toon Verplak

    18 september 2005 15:54
    Graag wil ik weten waar toon verplak vandaan komt .
    Wij hebben een schilderij gekregen van mijn ouders waar water en een bootje op staan.Het zou een water gebied rond amsterdam moeten voorstellen .Graag zou ik er wat meer over te weten willen komen.Mij is altijd verteld dat de schilder Toon Verplak in het midden van het land meer bekendheid heeft. Bij voorbaat mijn dank .

    Sonja ter Riet -de Bree
  • Re: Toon Verplak

    08 november 2005 12:40
    hallo, wij zijn in het bezit van een schilderij getekend met v. Raamsdonk. Ik heb begrepen dat dit gelijk ie aan Toon Verplak.Het is een landschap met kerkje en een boerderij, aan het water, heel leuk, alleen erg donkere kleuren. Wie heeft er voor mij meer informatie? Alvast bedankt, en tot ziens. Groetjes Anna
  • Re: Toon Verplak

    11 november 2005 11:08
    Mijn ouders zijn ook in het bezit van een schilderij getekend met v.Raamsdonk. Het is een vrij groot schilderij met ook hele donkere kleuren. We hebben nog steeds niet kunnen achterhalen wie meneer van Raamsdonk (Verplak) is. Het is jammer dat je hier niet een afbeelding kan plaatsen, dat zou het zoeken misschien wat makkelijker maken.
    Elke informatie is welkom.
  • Re: Toon Verplak

    13 november 2005 17:51
    wij hebben een heel leuk schilderij van toon verplak. gesign. met KAB. volgens toon wildeboer een galeriehouder uit laren is dat een pseudoniem.
    het toont een leuk boerderijtje met oude pomp. kipjes en een bloeiende kerseboom. ik heb dit gevonden in een rommelwinkeltje in loosdrecht. we zijn er erg blij mee.
  • Re: Toon Verplak

    13 november 2005 17:52
    wij hebben een heel leuk schilderij van toon verplak. gesign. met KAB. volgens toon wildeboer een galeriehouder uit laren is dat een pseudoniem.
    het toont een leuk boerderijtje met oude pomp. kipjes en een bloeiende kerseboom. ik heb dit gevonden in een rommelwinkeltje in loosdrecht. we zijn er erg blij mee.

  • Re: Toon Verplak

    27 november 2005 19:55
    Ik het een heel mooi schilderij van Toon Verplak geërft'
    met twee boerderijen en daartussen een hooimijt aan het water met daarvoor een roeiboot afgemeerd.
    Ikzelf vind het schilderij erg mooi dus,
    zou ik graag wat meer willen te weten komen over de schilder.
    Iedereen die iets weet over deze schilder mail mij dan gerust.

    Met vriendelijke groet,
    Herman Krommendijk.
  • Re: Toon Verplak

    10 januari 2006 16:41
    Hoi Iedereen,

    Wie iets wil weten over Toon Verplak mag mij bellen of mailen, het is nl. mijn grootvader die ik erg goed gekend heb.
    Buiten de dierbare herinneringen ben ik tevens nog in het gelukkige bezit van een aantal van zijn werken, zowel zijn Hollandse alsmede zijn Parijse en Zwitserse doeken.
    Ook nog een aantal fotoalbums met zijn werken en foto's van hoe hij aan het werk was.
    Dus wie meer te weten wilt komen kan contact opnemen.
    T 0416-691757 of rjat@xs4all.nl
  • Re: Toon Verplak

    10 januari 2006 16:44
    Hoi Iedereen,

    Wie iets wil weten over Toon Verplak mag mij bellen of mailen, het is nl. mijn grootvader die ik erg goed gekend heb.
    Buiten de dierbare herinneringen ben ik tevens nog in het gelukkige bezit van een aantal van zijn werken, zowel zijn Hollandse alsmede zijn Parijse en Zwitserse doeken.
    Ook nog een aantal fotoalbums met zijn werken en foto's van hoe hij aan het werk was.
    Dus wie meer te weten wilt komen kan contact opnemen.
    T 0416-691757 of rjat@xs4all.nl

  • Re: Toon Verplak

    10 januari 2006 20:44
    In welk jaar is Toon Verplak geboren en hoe oud is hij geworden? Wat toevallig dat hij ook in Oldenzaal heeft gewoont want daar woon ik nu al van 1969. En het schilderij wat ik heb geerfd komt uit de omgeving van Amsterdam. Waar ongeveer is dat geweest van die steenhouwerij? Bedankt alvast voor de reactie
  • Re: Toon Verplak

    10 januari 2006 21:08
    Toon Verplak is in 1901 te Nijmegen geboren en op 64 (bijna 65) jarige leeftijd aan een hersentumor gestorven.
    De steenhouwerij lag volgens mij aan de Hengelosestraat.
    De steenhouwerij moest hij er destijds aangeven wegens gezondheidsproblemen (stoflongen). Zijn huisarts heeft hem toen geadviseerd om te gaan schilderen, wat toen zijn hobby was.

    Groet, René de Jager
  • Re: Toon Verplak

    16 februari 2006 11:20
    Toen mijn ouders in 1945 trouwden kregen ze o.m. 2 schilderijen, gesigneerd
    Toon Verplak.
    Het zijn 2 binnenhuis taferelen van een moeder (oma?) met in het ene geval een voor het raam en aan tafel lezend jochie met naast hem een breiende vrouw en in het andere geval een meisje dat aan het bellenblazen is. Een vrouw kijkt glimlachend toe. De doeken zijn m.i. wel toe aan een reinigingsbeurt.
    Ik heb geen idee of er een catalogus van de werken van Toon Verplak bestaat.
    Als er "forumleden"zijn die hier mee op de hoogte zijn, hoor ik het wel.

    Groeten,

    Eddy Beijer
  • Re: Toon Verplak

    10 april 2006 13:38
    Hallo,
    Ook ik heb een schilderij van Toon Verplak met water en een bootje (een BM);
    Omdat ik uit Loosdrecht kom zie ik direct dat dit schilderij aan de Zuwe is geschilderd; dus inderdaad een plas in het midden van het land.
    Groet
  • Re: Toon Verplak

    21 oktober 2006 15:15
    hallo ,
    Ook ik heb een schilderij van Toon Verplak maar, ik wil hem graag weg doen/verkopen maar wat zijn die schilderijen nog waard ? Kan iemant mij er iets meer over vertelen

    mvg menno
  • Re: Toon Verplak

    19 oktober 2008 21:59
    sonja ter riet Schreef:
    -------------------------------------------------------
    > Graag wil ik weten waar toon verplak vandaan komt
    > .
    > Wij hebben een schilderij gekregen van mijn ouders
    > waar water en een bootje op staan.Het zou een
    > water gebied rond amsterdam moeten voorstellen
    > .Graag zou ik er wat meer over te weten willen
    > komen.Mij is altijd verteld dat de schilder Toon
    > Verplak in het midden van het land meer bekendheid
    > heeft. Bij voorbaat mijn dank .
    >
    >
    > Sonja ter Riet -de Bree



Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.