Informatie gezocht

Van dne Bussche

Gepost door kees van bemmelen 
Steun de Museumserver en help ons deze dienst in de lucht te houden. Ziet u geen advertenties of blokkeert u de Adsense Cookies, overweeg dan een donatie. Dank!

  • Van dne Bussche

    26 april 2000 00:35
    dank aan gerrit heemskerk voor zijn reaktie op mijn vraag betreffende een schilder Van den Bussche. hij is de auteur van (op z'n minst) 1 kleine collage, waarschijnlijk een ontwerp voor een nogal monumentale, overwegend witte muurschildering. het werkje dat ik bedoel is van 1966. mogelijk is de schilder afkomstig uit Rijssel, want op de achterkant staat de aantekening "Lille-Nord" als u hem niet kunt plaatsen, wilt u wellicht zo vriendelijk zijn, mij een spoor naar de door u genoemde familie Van den Bussche te wijzen.
    vriendelijk gegroet, kvb
  • antwoord

    26 april 2000 17:49
    : dank aan gerrit heemskerk voor zijn reaktie op mijn vraag betreffende een schilder Van den Bussche. hij is de auteur van (op z'n minst) 1 kleine collage, waarschijnlijk een ontwerp voor een nogal monumentale, overwegend witte muurschildering. het werkje dat ik bedoel is van 1966. mogelijk is de schilder afkomstig uit Rijssel, want op de achterkant staat de aantekening "Lille-Nord" als u hem niet kunt plaatsen, wilt u wellicht zo vriendelijk zijn, mij een spoor naar de door u genoemde familie Van den Bussche te wijzen.
    : vriendelijk gegroet, kvb
    ---
    ---
    Wel, nu weet ik wat meer. Het gaat hier waarschijnlijk om Roland van den Bussche, (een hoofdletter R is al snel te lezen als A), geboren in 1935 in Antwerpen, , wiens werk leunt tegen het surrealisme, en symboliek en fantastiek ademt.
    Een religieus ingesteld mens, die romantische landschappen afwisselt met stadsgezichten en naakten.
    Bovendien een bekend cartoonist.
    Gerrit Heemskerk Kunsthandel
    Keizersgracht 531
    Amsterdam (bij Spiegelstraat)

Powered by phorum. Template based on Bluelime by Scriptmonkeys. If there are any problems with the forum, please contact the webmaster.